Zdrowe życie w zdrowym biurze

  • Sharebar

Praca biurowa jest związana koniecznością korzystania z komputera. Monitor to obecnie nasze okno na świat. Klawiatura zastąpiła nam długopis, a dokumenty tekstowe na komputerze to nasz zeszyt. Wszystko to powinno nam ułatwiać życie, jednak jest również dla nasz zagrożeniem. Praca biurowa to rodzaj pracy szczególnie powodujący u nas równego rodzaju dolegliwości i schorzenia naszej głównej osi ciała.

Jakie zagrożenia na nas czyhają?

Wśród nich wymienić możemy przede wszystkim zbyt małą przestrzeń do pracy, pracowanie na sprzęcie starszego typu, który emituje szkodliwe dla nas fale, niedostosowanie wysokości krzesła do biurka, i niedostosowanie wysokości biurka i krzesła do wzrostu pracownika. Często w pracy pojawia się również z problem możliwością korzystania z przysługujących przerw w pracy. Jest to związane z nawałem obowiązków i koniecznością nienadgonienia opóźnień. Wszystko to powoduje, że nasz praca jest stresująca i bardzo mecząca. W efekcie powoduje również zmęczenie ogólne i bóle kręgosłupa, a w efekcie trudności w normalnym funkcjonowaniu. Do tego dochodzą również trudności ze wzrokiem. Do nich zalicza się suchość, swędzenie i pieczenie oczu.

Praca w pozycji siedzącej

Praca przy biurku to codziennie kilka godzin w tej samej pozycji. Takie unieruchomienie ma wpływ na nasz zdrowie i samopoczucie. Siedzenie wpływa na spowolnienie procesów fizjologicznych i powoduje obciążenie psychiczne. Jeśli nasza praca związana jest z wykonywaniem ciągle tych samych czynności, a przy pracy biurowej jest to bardzo prawdopodobne to jesteśmy narażenie również na monotonię i znużenie i stopniowe zmniejszenie efektywności. Jeśli z kolei nasza praca jest w ciągłym stresie to może się to źle odbić na naszym układzie nerwowym. Po dniu pracy jesteśmy przemęczeni, drażliwi i nerwowi.

Jak sobie radzić?

Najlepiej zapobiegać i walczyć przed czasem z możliwymi i niepożądanymi skutkami, jakie mogą się wiązać z pracą biurową. Po pracy należy zdecydowanie prowadzić aktywny tryb życie. Nie powinniśmy bezwzględnie po pracy wracać do domu i zasiadać przed telewizorem lub przed komputerem i siedzieć tak do późnego wieczora, takim zachowaniem sami sobie szkodzimy i pogłębiamy negatywne skutki jaki niesie ze sobą praca biurowa.

Koniecznie zatem po pracy chodźmy na spacery, zapiszmy się na fitness, kupmy sobie rower i róbmy sobie wycieczki rowerowe. Jeśli do pracy jeździmy komunikacje miejską wysiadajmy przystanek wcześniej tak abyśmy jak najwięcej się ruszali, w biurowcu nie używajmy wind tylko chodźmy po schodach.

A może masaż?

Jeśli masz bóle kręgosłupa to może warto skorzystać z masażu. Jet to bardzo dobry sposób na poprawę swojego stanu zdrowia i zapobieganie niekorzystnym skutkom pracy przy biurku. Do wyboru mamy masaż klasyczny, masaż w biurze, masaż sportowy i masaże z użyciem olejków np. miodu, czekolady itp.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Masaż w biurze dla każdego
  2. Praca w biurze tłumaczeń
  3. Karmienie piersią a życie zawodowe
  4. Zwiększ wydajność swoich pracowników
  5. Jaką dietę stosować, by pozostać zdrowym?
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.