Waga witamin. Zwalcz ich niedobór!

witaminy
  • Sharebar

Zapewne większość z nas już od najmłodszych lat słuchała pouczeń mamy oraz babci o witaminach, których spożywanie miało zapewnić nam zdrowie. To właśnie przez ich zawartość musieliśmy jeść dużo owoców, pić soki i tym podobne. Troska rodziców względem naszej diety była bez wątpienia czymś potrzebnym, bowiem niedobór witamin prowadzi do poważnych konsekwencji.

Jak zapobiec niedoborom

Do przykrych skutków hipowitaminozy należą między innymi kurza ślepota, krzywica, choroba beri-beri czy anemia złośliwa. Widzimy zatem, że bardzo istotne jest, aby naszemu organizmowi nie brakowało niezbędnych witamin. By zapobiec ich niedoborom, wystarczy zadbać o odpowiednią dietę i ewentualnie przyjmować potrzebne związki chemiczne w postaci suplementów. Po te ostatnie sięgają często weganie w celu dostarczenia organizmowi witaminy B12, która znajduje się przede wszystkim w produktach pochodzenia zwierzęcego bezwzględnie wykluczonych z wegańskiej diety. Poza B12 każdą inną witaminę zawierają w odpowiednich ilościach również owoce i warzywa, a zatem nasi rodzice i dziadkowie mieli rację, namawiając nas do jedzenia marchwi lub jabłek.

Szczegóły diety

Jeżeli zależy nam na zminimalizowaniu ryzyka chorób wzroku i łuszczenia się naskórka, naszą uwagę powinna zwrócić witamina a występująca między innymi w mleku, jajach, serach, a także owocach i warzywach takich jak marchew, pomidor czy papryka. Ogromna ilość dolegliwości grozi nam w przypadku niedoboru witamin z grupy B. Ich zapotrzebowanie powinno zaspokoić przede wszystkim spożywanie jaj i mięsa, zwłaszcza wątróbki oraz ryb. Bogate w witaminy z grupy B są zazwyczaj również grzyby na czele z drożdżami, a także orzechy. Straszący nas z książek do historii szkorbut to z kolei efekt braku witaminy C, która znajduje się jedynie w warzywach i owocach – kilkaset lat temu nie posiadano ich na statkach, skąd wzięły się słynne kłopoty z dziąsłami ówczesnych marynarzy.

Nie możemy lekceważyć roli, jaką pełnią witaminy w funkcjonowaniu naszego organizmu. Są one absolutnie niezbędne dla zdrowego życia, dlatego musimy dbać o to, by przyjmować je w wystarczających ilościach. Jeżeli kłopoty sprawia nam utrzymywanie odpowiedniej diety, uzupełnijmy ją o witaminy pochodzenia syntetycznego dostępne w każdej aptece.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Multiwitaminy dla dorosłych
  2. Witaminy na zdrowie
  3. Zdrowe jedzenie
  4. Witaminy (minerały) w tabletkach
  5. Aloe Vera – Suplement diety
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.