Słodycze a dieta odchudzająca

  • Sharebar

Powszechnie uważa się, że podczas diety odchudzającej należy unikać jedzenia słodyczy. Generalnie jest to prawdą. Słodycze zawierają głównie węglowodany proste, przez co są szybko trawione co nie sprzyja pozbywaniu się zbędnych kilogramów. Wiele osób nie może się jednak pogodzić z tym, że podczas odchudzania muszą często zrezygnować ze swoich ulubionych posiłków w tym także ze słodyczy. Jeśli należych do takich osób i jesteś w trakcie diety odchudzającej to warto o czymś wiedzieć. Jest jedna sytuacja, gdy pomimo diety odchudzającej można a nawet warto sięgnąć po coś słodkiego. Jest to czas po wysiłku fizycznym. Podczas intensywnego wysiłku fizycznego głównym paliwem dla mięśni jest glikogen, wielocukier zbudowany z glukozy. Glikogen magazynowany jest w mięśniach i wątrobie.

Przy długim i małointensywnym wysiłku (np. długi spacer) organizm spala tłuszcz, ale podczas krótkich i intensywnych wysiłków (np. bieganie) głównym paliwem dla mięśni jest właśnie glikogen. Po treningu jego zasoby są wyczerpane lub znacznie uszczuplone. Wtedy organizm potrzebuje węglowodanów prostych, które może szybko rozłożyć do glukozy, aby odbudować zapasy glikogenu. Takie węglowodany zawierają właśnie słodycze, dlatego po wysiłku fizycznym można a nawet warto sięgnąć po coś słodkiego.

Normalnie organizm znaczną część węglowodanów prostych odkłada w postaci tkanki tłuszczowej bo dostarczają one organizmowi naraz zbyt wielu kalorii, których nie jest w stanie wykorzystać, ale po wysiłku fizycznym węglowodany proste zostaną zużyte na odbudowę glikogenu, dlatego można zjeść coś słodkiego. Z czystym sumieniem można wtedy sięgnąć po swój ulubiony batonik nie martwiąc się tym, że jesteśmy właśnie na diecie.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Najtańsze odżywki carbo
  2. Suplementy diety
  3. Jak stracić zbędną wagę.
  4. Zagrożenia na szlaku turystycznym
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.