Po co człowiekowi tran?

  • Sharebar

Dietetycy od lat ostrzegają Polaków, że jemy zdecydowanie za mało ryb. Dlaczego jest to takie ważne i czy spożywanie tradycyjnego tranu wystarcza w uzupełnianiu niedoborów koniecznych do prawidłowego funkcjonowania kwasów omega 3?

Po co jeść ryby?

Ryby, szczególnie te tłuste takie jak łosoś, tuńczyk czy śledź są niezwykle cennym źródłem tak zwanych kwasów omega 3, które są elementem wykorzystywanym do budowy naszych komórek. To właśnie ten składnik sprawia, że ścianki komórki lepiej funkcjonują – a to zdecydowanie ma wpływ na jakość wszystkich procesów życiowych. Nienasycone kwasy tłuszczowe mają wpływ na wiele istotnych systemów organizmu – począwszy od mózgu i wzroku, po układ sercowo – naczyniowy, krwionośny, kostny, po odpornościowy.

Jak mieć lepszy wzrok i bystrzejszy umysł

Nienasycone kwasy tłuszczowe wpływają na ukrwienie mózgu oraz poprawiają przewodnictwo bodźców i informacji pomiędzy różnymi obszarami mózgu. Dzięki odpowiedniemu poziomowi kwasów omega 3 można przez całe życie cieszyć się doskonałą pamięcią oraz sprawnością myślenia.

Omega 3 występują także w siatkówce oka, a ich niedobór może skutkować gorszym widzeniem, a w konsekwencji zwyrodnieniem plamki żółtej.

Układ kostny i sercowo – naczyniowy

Jak wykazały badania spożywanie raz w tygodniu tłustych ryb zawierających kwasy omega 3 znacznie (do 50%) obniża ryzyko wystąpienia chorób serca oraz nagłych zgonów z nimi związanych. Radykalnie zmniejszają także ryzyko zawałów i arytmii.

Nienasycone kwasy tłuszczowe również zapobiegają wszelkiego typu zatorom i zakrzepom, które mogą prowadzić do nagłej śmierci. Znacznie obniżają poziom złego i podnoszą poziom cholesterolu dobrego, dzięki czemu wpływają na hamowanie powstawania i nasilania się objawów miażdżycy.

Kwasy omega 3 są niezastąpione także w przypadku układu kostnego. Pomagają one przyswajać wapno, dlatego wykorzystywane są w leczeniu oseoperozy. Sprawdzają się także w profilaktyce zapalenia stawów oraz łagodzą przebieg chorób o podłożu reumatycznym.

Przeciw alergii i na wzmocnienie

Nienasycone kwasy tłuszczowe, według ostatnich badań, doskonale wspomagają procesy związane z zapobieganiem i leczeniem alergii. Co więcej, mają one także duże znaczenie dla poprawy naturalnej odporności organizmu – nie bez kozery, już nasze babki i dziadkowie zmuszani byli do picia tranu.

Podniesienie naturalnej odporności organizmu prowadzi także do obniżenia siły ewentualnych procesów zapalnych, które w konsekwencji mogą prowadzić do wszelkiego rodzaju nowotworów. Badania wykazują, że spożywanie dużej ilości tłustych ryb prowadzi do zmniejszenia ryzyka wystąpienia nowotworów piersi u kobiet, prostaty u mężczyzn oraz trzustki u całej populacji.

Kwasy omega 3 w postaci suplementów diety (np. tranu) powinny jeść szczególnie dzieci do 7 roku życia oraz kobiety w ciąży, ponieważ nie zaleca się im jedzenia ryb z powodu możliwości wystąpienia w nich metali ciężkich.

 

Co warto wiedzieć o kwasach omega 3 przeczytasz na: http://www.omegamed.pl/kwasy-tluszczowe-omega-3-i-dha-roznice-o-ktorych-warto-wiedziec/

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Jagoda Acai
  2. Kwasy DHA priorytetowe podczas ciąży
  3. Acai Berry
  4. Jak walczyć z oznakami upływającego czasu?
  5. Dania kraju kwitnącej wiśni
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.