Jaką dietę stosować, by pozostać zdrowym?

  • Sharebar

Coraz więcej czasu w mediach – magazynach lajfstajlowych czy programach telewizyjnych – poświęca się zagadnieniu zdrowego odżywiania. Temat staje się modny, i jakkolwiek bywa, że mody oznaczają bezrefleksyjne powielanie jakiś wzorców, w tym wypadku dobrze się dzieje, że o sprawie mówi się dużo.

Bowiem od tego jak się odżywiamy zależy bardzo dużo, tak w krótkiej, jak i długoterminowej perspektywie. Istnieje kilka generalnych zasad żywienia, o których warto pamiętać i je stosować w naszej codziennej diecie. Warto przewalczyć złe nawyki wynikające często z pośpiesznego trybu życia, jaki prowadzimy. A co konkretnie kryje się pod hasłami zdrowego żywienia? Zacznijmy od początku, czyli od śniadania. To najważniejszy posiłek w ciągu dnia, gdyż jego zadaniem jest zapewnienie nam energii do działania, niezależnie czy pracujemy fizycznie czy umysłowo, potrzebujemy jej do optymalnego funkcjonowania. Innymi słowy do wydajnej pracy, której efekty będą nas cieszyć. Specjaliści od prawidłowego odżywiania oceniają, że odpowiednie śniadanie powinno zawierać Pamiętajmy o tym, zanim w pośpiechu wyjdziemy z domu do pracy, nie jedząc uprzednio nic.

 

Jedz regularnie i pij dużo wody

 

Kolejna rzecz to jedzenie posiłków regularnie. Niestety często zaniedbujemy tę zasadę, zapominając o posiłkach w pracy lub nie znajdując na nie czasu przy jednoczesnym obżeraniu się tłusto pod sam wieczór. Tymczasem prawidłowo skrojona dieta powinna się składać z około pięciu posiłków dziennie, oddzielonych od siebie czasem nie większym niż trzy godziny. W ten sposób organizm nie uczy się magazynować składników odżywczych, które nie spalone niechybnie zamienią się wkrótce w tłuszcz. Jedzenie regularne powinno iść w parze z dostarczaniem organizmowi odpowiedniej ilości wody. Przeciętnie, przy standardowych obciążeniach, nie mówimy tu oczywiści o intensywnym uprawianiu sportu, człowiek potrzebuje dwóch litrów wody dziennie. Zapotrzebowanie w takich sytuacjach rośnie, podobnie jak w dni upalne. Spożywać wodę ją należy także wówczas, gdy nie odczuwamy pragnienia.

 Czytaj więcej: dietetyk Warszawa

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Jaką dietę stosować w czasie ciąży?
  2. Jak stosować dietę z głową?
  3. Warto stosować zamienniki?
  4. Przypływ punktów ze zdrowym jedzeniem
  5. Czy warto stosować komponenty na www?
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.