Jak wzmocnić organizm na jesień

wzmocnienie odporności
  • Sharebar

Jesień to piękna pora roku, gdy świeci słońce, a ulice i chodniki zdobią kolorowe liście. Jednak zazwyczaj większa część miesięcy jesiennych zdominowana jest przez niską temperaturę, deszcze oraz…zarazki, które skutecznie potrafią nam zniechęcić każdą chwilę. Jak uchronić się przed jesiennymi infekcjami?  Sprawdź niezawodne sposoby!

Odpowiednia dieta

To absolutna podstawa, aby wzmocnić odporność na okres jesienno-zimowy. Nasze codzienne menu powinno obfitować w warzywa i owoce. Zupy jarzynowe będą zatem doskonałym pomysłem na codzienny obiad, a owoce – świetnym zamiennikiem słonych przekąsek i bezwartościowych batoników.

Naturalny antybiotyk

Czosnek to istny skarb jeśli chodzi o wzmocnienie odporności. Posiada właściwości przeciwbakteryjne, przez co wykorzystywany jest w medycynie do produkcji wielu leków. Jego składniki wykorzystuje się również w leczeniu chorób nowotworowych.

W jesiennej diecie czosnek powinien występowac niemal codziennie. Jedzony na surowo, na przykład z kromką chleba z masłem, czy jako dodatek do dań świetnie wesprze nasz organizm w walce z chorobowymi intruzami.

Na rozgrzewkę

W chłodne, deszczowe dni potrzebujemy również rozgrzać się od środka. Dlatego zazwyczaj pijemy gorąca herbatę z cytryną i miodem. Warto jednak wiedzieć, że doskonale rozgrzeje nas świeży imbir. Wystarczy posiekać kawałek jego korzenia i dodać do potrawy lub po prostu zalać gorącą wodą, dodać łyżkę miodu i taką miksturę wypić. Imbir, oprócz właściwości rozgrzewających, doskonale wspomaga prace naszego układu trawiennego, ma działanie przeciwgrzybicze, a także jest …afrodyzjakiem.

Sport to zdrowie

To stare powiedzenie słyszane od najmłodszych lat jest wciąż aktualne. Codzienna dawka ruchu, zwłaszcza na świeżym powietrzu, wzmocni nasz układ odpornościowy, poprawi krążenie, pomoże oczyścić organizm z toksyn.  Starajmy się kilka razy w tygodniu wygospodarować co najmniej pół godziny na aktywność fizyczną. Może to być spacer po parku, jogging, a jeśli pogoda na zewnątrz nie dopisuje – gra w badmintona w ośrodku sportowym, pływalnia, czy siłownia.

Dzięki stosowaniu tych kilku prostych rad opisanych powyżej nasz organizm będzie odpowiednio wzmocniony i tym samym uchronimy go przed atakiem jesiennych infekcji.

Sprawdź również inne wskazówki zdrowotne w Poradniku Domowym.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Suplemety diety – zadbaj o swój organizm.
  2. Nowa kolekcja jesień-zima 2012/2013
  3. Spirala antykoncepcyjna a organizm kobiety
  4. Jesień dla panów i pań
  5. Po lecie jesień
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.