Jak uniknąć bólu pleców w pracy?

  • Sharebar

W pracy spędzamy coraz więcej czasu. Wiele osób pracuje dłużej niż podstawowe 8 godzin. Nadmiar obowiązków nie sprzyja zaś zadbaniu o przerwy. A stąd już krótka droga nie tylko do ogólnego przemęczenia, stresu czy wypalenia zawodowego, ale także do problemów zdrowotnych. Jednym z nich są bóle pleców. Czy jednak nie da się ich uniknąć?

Zadbaj o stanowisko pracy
Zarówno praca siedząca, jak i stojąca może okazać się rujnująca dla naszego zdrowia. Problemy z kręgosłupem, bóle pleców i nóg nie muszą być jednak naszą codziennością. Warto sobie uświadomić to, że nasza waga bezpośrednio przedkłada się na nacisk na kręgi lędźwiowe. Co ważne, osoba ważąca na przykład 70 kg powinna uświadomić sobie, że nacisk na jej kręgi w czasie siedzenia przy komputerze wynosi aż 140 kg. Nie powinien nas więc dziwić fakt, że po całym dniu za biurkiem czujemy ogromny ból pleców. Kręgosłup zwyczajnie jest bowiem przemęczony. Kondycji kręgosłupa nie sprzyja także praca stojąca. Nasz organizm domaga się bowiem przede wszystkim zmian pozycji.

Dobierz odpowiedni fotel
Praca siedząca wymaga przede wszystkim odpowiedniego zorganizowania miejsca pracy. Chodzi tutaj o dobranie ergonomicznego fotela. Ważne jest to, abyśmy mogli regulować wysokość krzesła. Konieczne są także oparcia boczne – to one pozwolą nam bowiem wesprzeć się i po prostu na jakiś czas odciążyć kręgosłup. Nie bez znaczenia jest także odpowiednie ustawienie fotela. Warto pamiętać o tym, aby nasze kolana znalazły się nieco wyżej niż biodra, a na wysokości lędźwi oparcie krzesła musi mieć wybrzuszenie (możemy położyć w tym miejscu również podłużną poduszkę).
Znaczenie ma również ustawienie monitora. Ekran powinien znaleźć się centralnie naprzeciw naszego wzroku – to pozwoli nam nie przeciążać kręgów szyjnych.
Ratunkiem dla obolałych pleców mogą także okazać się nakładki masujące na fotel.

Pamiętaj o przerwach i ćwiczeniach
Dla kondycji naszego kręgosłupa istotne są również przerwy w pracy. Specjaliści zalecają krótkie przerwy co pół godziny. Oczywiście nie chodzi tutaj o dziesięciominutowe pogaduszki z koleżanką z pokoju, ale o chwilową ulgę dla kręgosłupa. Warto również wykonywać proste ćwiczenia. Wystarczy jedynie wstać i przeciągnąć się. Chodzi tutaj o to, aby unieść ręce wysoko w górę. Można także wykonać skłony na boki. Nie możemy również zapomnieć o odcinku szyjnym – tutaj wystarczy poruszać głową na boki.

Ulga dla pleców, czyli masaż
Nieoceniony dla zmęczonego kręgosłupa okazuje się masaż. Warto więc zainwestować w wizytę w profesjonalnym gabinecie. Na co dzień z powodzeniem zadanie to możemy zlecić komuś bliskiemu. Powinniśmy jednak poznać podstawowe techniki masażu. Nieumiejętnie wykonany masaż może bowiem zaszkodzić, a nie pomóc. Osoby, które wykonują siedzącą pracę powinny również zadbać o odpowiednią dawkę ruchu w czasie wolnym. Możemy zdecydować się na jazdę na rowerze, bieganie czy nawet długie spacery.

Autor artykułu:
May Thai Massage S.C
ul. św. Agnieszki 2/8
31-068 Kraków

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Bóle pleców są coraz częstsze
  2. Jak zorganizować stanowisko pracy?
  3. Jak uniknąć spamu?
  4. Pluskwy w pościeli – jak ich uniknąć?
  5. Prawo pracy, a karta kierowcy
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.