Czas na letnie przekąski

  • Sharebar

W końcu upragnione wakacje. Słońce, plaża, morze i…mały głód. Przedstawiamy propozycje przekąsek, które możesz zabrać ze sobą na plażę.

Choć podczas upałów apetyt spada, na pewno po szaleństwach w morskich falach dopadnie Was głód. Podczas plażowania lepiej co chwilę podawać dziecku małe porcje posiłków i przekąsek. Maluch nie będzie przejedzony, a głód zniknie. Małe porcje jedzenia łatwiej się trawią i nie powodują problemów z brzuszkiem.

Zdrowe słodycze

Nie wszystkie słodkości są szkodliwe dla naszego zdrowia. Batoniki z muesli, herbatniki, suszone owoce, rodzynki czy chrupki kukurydziane to tylko kilka propozycji słodkich przekąsek. Świetnie sprawdzą się na plaży, bo łatwo można je podjadać. Nadają się nie tylko dla maluchów, ale także dla ich rodziców.

Owocowo mi!

Kolejną propozycją są owoce. Możesz zabrać owoce w całości, np. jabłka czy banany. Nie polecamy zabierać całych pomarańczy, ponieważ są bardzo soczyste i szybko brudzą ręce, które później się kleją. Możesz także pokroić owoce i zrobić pyszną sałatkę. Tak przygotowaną mieszankę spakuj do plastikowych pojemniczków. Zabierz również jednorazowe sztućce – łatwiej będzie zjeść ten zdrowy i smaczny posiłek.

Coś konkretnego

Aby podać swojej rodzinie zdrowy posiłek, zamiast kupować słodkie drożdżówki czy lody na plaży, możesz zrobić pyszne kanapki. Jeśli nie masz jednak lodówki turystycznej, zwróć uwagę na składniki, z których zrobione są kanapki. Możesz użyć sera, warzyw, czy pieczone mięsa. Jeśli lubicie sałatki, możesz zabrać także sałatkę warzywną z kawałkami kurczaka czy innego mięsa. Pamiętaj jednak, by nie dodawać majonezu czy ciężkich sosów, gdyż w czasie upałów jedzenie szybko się zepsuje.

Pić, pić, pić

Szczególnie latem zwiększa się zapotrzebowanie na płyny. Nawet jeśli Twój maluszek nie prosi o picie, sama przypominaj mu o tym co chwilę. Bardzo ważne jest, by podczas upałów i morskich szaleństw nie doprowadzić do odwodnienia organizmu. Najlepiej sprawdzi się woda, która bardzo dobrze gasi pragnienie. Możesz także wziąć sok owocowy lub wcześniej przygotowana herbatkę. Zrezygnuj jednak ze słodkich, gazowanych napojów. Zawierają sztuczne barwniki, konserwanty, a po ich spożyciu jeszcze bardziej dokucza nam pragnienie. Pamiętaj także, by nie wystawiać butelki z wodą czy sokiem na bezpośrednie działanie promieni słonecznych.

Niezbędna higiena

Przed podaniem dziecku jedzenia, umyj ręce. Zabierz ze sobą butelkę z wodą lub przetrzyj ręce mokrymi chusteczkami. Na rynku dostępne są również specjalne żele, które zabijają bakterie. Łatwo je aplikować, ponieważ nie musisz używać do tego wody. Umyj także rączki maluszka. Koniecznie zabierz ze sobą chusteczki higieniczne i mokre chusteczki. Mogą się przydać także plastikowe kubeczki i sztućce. Pamiętaj jednak, by skorzystaniu z nich wyrzucić do śmieci. Dbając o wyrzucanie śmieci uczysz dziecko troski o środowisko.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Smaczne i zdrowe przekąski
  2. Wymiana opon zimowych na letnie
  3. Czas na zmiany w sypialni
  4. Czas na podróż – rower miejski
  5. Czas na tanie ubrania
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.