Reklama neonowa jako sztuka nowoczesna

  • Sharebar

Reklama neonowa ma już swą stuletnią historię. W każdym mieście, na niemal każdym kroku możemy się spotkać z podświetlanymi bilbordami, napisami, kasetonami, czy innymi formami reklamy świetlnej. Neony są tak popularne, że zaczęto się nimi interesować pod względem artystycznym.

Okazało się, że mogą to być nie tylko nośniki treści reklamowej, ale również swego rodzaju obiekty sztuki. Poza tym, jeśli weźmiemy pod uwagę historię reklamy neonowej, to okaże się, że szyldy z lat 20, czy 40 stanowią wręcz zabytki. Przejawem zainteresowania najciekawszymi reklamami neonowymi w historii było otwarcie muzeum neonów w Warszawie. Jest to miejsce, gdzie znajduje się wiele ciekawych eksponatów, w tym neony stare i nowe. W większości są to napisy i szyldy. Z nostalgią spoglądamy na dawne napisy sklepów Społem, nazwy dawnych, PRL-owskich kin i kawiarni, szyldy restauracji i barów. Właściciele muzeum dbają o swoje zbiory, chronią je przed odejściem do lamusa, renowują i eksponują z należytym szacunkiem.

 

Obecnie neon jest uznawany zarówno za formę nowoczesnej reklamy, jak i dekorację w stylu retro. W niektórych mieszkaniach możemy znaleźć małe neonowe napisy, które stanowią element dekoracji i wystroju wnętrz. Należy podkreślić, że obecnie neony dla największych firm i marek, tak jak to bywało nawet 50 lat temu, są projektowane przez największych grafików i artystów design. Jest to swoista dziedzina nowoczesnej sztuki, która wymaga zrozumienia i dbania o nią. Okazuje się, że reklama neonowa ma bardzo bogatą i ciekawą przeszłość, którą warto się zainteresować.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Jak wygląda nowoczesna reklama
  2. Reklama i manipulacja
  3. Nowoczesna reklama w Sieci
  4. Reklama na samochodach
  5. Reklama części samochodowych
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.