Internetowe opinie o hotelach

hotele
  • Sharebar

Firma badawcza Market Metrix przeprowadził analizę opinii o hotelach dostępnych za pośrednictwem mediów społecznościowych, wyniki są ogromnie zaskakujące, bowiem okazuje się, że oceny ukazują ofertę obiektów noclegowych w krzywym zwierciadle.

To znaczy, że prezentują wypaczony, zbyt negatywny poziom jakości usług, całkowicie odbiegający od tego jak rzeczywiście goście ocenili swój pobyt.

Według wypowiedzi prezentowanych przez media społecznościowe, większość hoteli jest zły i klienci oceniają je negatywnie, tylko co trzeci hotel może pochwalić się pozytywną opinią. W porównaniu z tradycyjnymi badaniami ankietowymi jest to wynika trzykrotnie gorszy.

Wielu potencjalnych klientów sugeruje się opiniami z social media, dla hoteli oznacza to utratę gości, którzy wybiorą inny obiekt, a to w bezpośredni sposób prowadzi do zagrożenia dla danego hotelu.

Prawdziwy problem pojawia się wtedy, gdy pion zarządzający hotelem, zasugerowany opinią z mediów społecznościowych rozpoczyna zmiany, podejmuje ryzykowne decyzje. Menedżerowie rozważając ważne biznesowe zmiany zaglądają nie w branżowe analizy czy opinie własnych gości, które przecież każdy hotel zbiera, lecz właśnie do internetu, gdzie jak wiadomo tylko 60 procent to żywy prywatny człowiek, reszta to nieuczciwa konkurencja. Przykładem może być, kiedy kierownictwo hotelu podejmuje decyzje o rozłożeniu wydatków na podstawie błędnych informacji, co to oznacza w praktyce? Niestety miliony dolarów straty, bowiem pieniądze, które realnie mogły poprawić poziom jakości usług pompowane są w obszary i inwestycje, które w żaden sposób nie przekładają się na poziom zadowolenia klientów. Elementy przyciągające gości i zwiększające ich lojalność zostają często pominięte.

Wiarygodność danych z mediów społecznościowych należy poddać w wątpliwość między innymi, dlatego, że w internecie istnieje rynek „promocyjnych opinii“, na którym nieprawdziwe opinie można kupić i sprzedać. Od 30 do 40 procent opinii jakie można znaleźć w sieci, to sądy płatne, które o danym obiekcie, w zależności od tego, kto ją zamieścił, są pozytywne lub negatywne.

Portale prezentujące opinie o hotelach chyba nie analizują tego, że jeśli w ciągu 12 miesięcy dany hotel ma 8-10 recenzji, to albo powinien już dawno splajtować, bo nikt go nie odwiedza, albo coś tu nie gra, i nie można w statystyczny sposób przypisać mu 3 na 5 punktów w ocenie jakości usług, ponieważ z pewnością na tak małej liczbie opinii, nie można stworzyć rzeczywistego i niezakłamanego poziomu satysfakcji gości.

Trzecim powodem, dla którego nie można do końca wierzyć social media jest profil statystycznego internauty. W większości są to osoby bardzo młode, z dużych miast, które niestety uważają, że w hotelu należy im się obsługa jak na dworze królewskim. Każde odstępstwo od ich wygórowanych potrzeb, jest negatywnie punktowane. Osoby po 50 roku życia to zaledwie 20 procent użytkowników sieci, którzy na forum wypowiadają się bardzo rzadko.

Źródło http://rezerwacja.info.pl/

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Opinie o liniach lotniczych
  2. Odpoczynek w apartamentach i hotelach
  3. Telezakupy – opinie i porady
  4. Sklepy internetowe – Jak zacząć?
  5. Opinie i informacje o pracodawcach
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.