Do przodu i do tyłu

  • Sharebar

Każdy wybiera taką formę treningu, jaka mu najbardziej odpowiada o ile oczywiście chce trenować swoje ciało. Współcześnie możemy zetknąć się z wieloma metodami treningowymi, które są stosowane zarówno w siłowniach jak i mogą być stosowane w prywatnym treningu w domu. Jedną z form treningu, który jest dzisiaj dosyć często stosowany jest push&pull. Sama nazwa może nam niewiele mówić, aczkolwiek na pewno, jeśli weźmiemy pod uwagę dosłowne tłumaczenie tych słów, to możemy domyśleć się, o jaki trening chodzi. Push&pull to trening opierający się o ćwiczenia wypychające oraz ciągnące. Stąd właśnie wzięła się jego nazwa.

Cykl treningowy

Ćwiczenia te są zasadniczo wykonywane na przemian w konkretnym cyklu treningowym. W ćwiczeniach wypychających ćwiczymy takie partie mięśniowe jak klatkę piersiową, triceps, uda, przednie mięśnie barków oraz mięsień czworogłowy. Drugi rodzaj ćwiczeń, czyli te ciągnące mają za zadanie rozwój takich mięśni jak biceps, mięśnie pleców, boczne i tylne mięśnie barków oraz mięsień dwugłowy w udzie. Aby uzyskać najlepsze rezultaty ćwiczenia, należy stosować trening przez trzy lub cztery dni w tygodniu. Plany dla ćwiczeń wypychających oraz dla tych ciągnących powinny być stosowane naprzemiennie. Ważnym aspektem jest również właściwy dobór serii ćwiczeń, tak, aby na konkretne partie mięśniowe przypadła odpowiednia ilość ćwiczeń. Jeśli chodzi o duże partie mięśniowe, to trening powinien obejmować około 12 do 14 serii w ciągu tygodnia. Jeśli natomiast chodzi o te mniejsze partie mięśniowe, to wystarczy, aby trening zawierał sześć do ośmiu serii w ciągu całego tygodnia. Ważne jest także to, aby trening był mniej więcej równo rozłożony dla każdej partii mięśni. Oczywiście chodzi o to, aby równomiernie kształtować całe swoje ciało. Push&pull jest treningiem bardzo chętnie stosowanym przez bardzo wiele osób. Przede wszystkim można się z nim zetknąć w siłowniach, gdyż tam zasadniczo najłatwiej jest ćwiczyć poszczególne partie mięśniowe ze względu na dostępność do różnych przyrządów.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Trening kulturystyczny
  2. Crossfit – moda czy skuteczny trening?
  3. Jak schudnąć z ramion?
  4. Nie bój się siłowni
  5. Trening FBW i jego wpływ na organizm
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.