Niezwykły rozwój reklamy outdoorowej

billboardy
  • Sharebar

Forma reklamy ulicznej nazywana też outdoorową swoje początki ma już faktycznie w wiekach starożytnych, gdzie na murach domów czy też szyldach oberży rozmieszczano teksty czy szczególne herby cechów, aby każdy mógł bez problemu znaleźć słuszne miejsce w danym mieście czy osadzie. Jednakże to XIX wiek traktuje się jako czas stworzenia outdooru w współczesnym tego pojęcia znaczeniu, bowiem to w roku 1835 powstał pierwszy rzeczywisty billboard zewnętrzny w Nowym Jorku, którego wymiary szacowane są na powyżej 50 stóp.

W kolejnych czasach i na skutek coraz powszechniejszemu używaniu afiszy zewnętrznych w Stanach Zjednoczonych Ameryki wcielono standard Billboardu, tak perfekcyjnie popularnego i często stosowanego w nowoczesnych czasach. Reklama zewnętrzna nabierać może masę rozlicznych form, które swoje granice mają tylko w wyobraźni nas samych, bowiem napotykane na co dzień etykiety, reklamówki czy banery to właśnie fenomenalne użycie i adaptacja tego mass-medium reklamowego.

Reklama zewnętrzna jak wszystko, ciągle dojrzewa i ma za zadanie powodowanie tak zwanego “WOW effect” u swoich adresatów. Można udać się do centrum miasta i przejść jedną z koronnych ulic, żeby przyjrzeć się jak reklamodawcy wpływają na nas i jak motywują nas do skorzystania z ich propozycji. Nie licząc sporych billboardów na budynkach czy reklamówkach rozdawanych na chodnikach coraz częstsze zastosowanie znajdują też inne formy reklamy, np. wonna, czy wykorzystująca najnowsze LED’owe ekrany.

Nie ma wątpliwości, że reklama outdoorowa ma wielki wpływ na nasz świat i mimo wielu innych źródeł dojścia do kontrahenta, ta odmiana reklamy ciągle jest jedną z najmocniej popularnych i masowo stosowanych na całym świecie, a ze względu na jej historię możemy mieć pewność, że przed nią wciąż atrakcyjna przyszłość.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 5.0/5 (1 oddanych głosów)
Niezwykły rozwój reklamy outdoorowej, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Podobne wpisy:

  1. Reklamy na telebimach
  2. Odpowiednia forma reklamy
  3. Reklamy w grach
  4. Praca – przykładowa oferta dla Specjalisty ds. reklamy
  5. Błyskawiczny rozwój branży GSM
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.