Nadruk reklamowy – gdzie stosować?

gadzety reklamowe
  • Sharebar

Przemysł reklamowy w Polsce bardzo dynamicznie się rozwija. Coraz większa liczba przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z faktu, że reklama nie jest bezproduktywnym wydawaniem pieniędzy, a inwestycją, która w efekcie może przynieść zasadnicze zwiększenie liczy kontrahentów, wysokości obrotów i w konsekwencji zysków.
Jednym ze sprawdzonych sposobów na reklamę firmy jest produkcja i dystrybucja gadżetów reklamowych opatrzonych firmowym nadrukiem.

Nadruk reklamowy – jak go stosować
Celem reklamy jest uzyskanie jak największego pozytywnego oddziaływania, które w konsekwencji przełoży się na zwiększoną liczbę klientów lub kontrahentów. Planując wykorzystanie nadruków na gadżetach reklamowych na samym początku należy wskazać grupę docelową danej reklamy – to pod nią tworzony będzie nadrukowywany komunikat. Inaczej reklamować będzie się firma produkująca garnitury, a inaczej portal internetowy oferujący gry dla młodzieży.

Istotną funkcją nadruku jest jego widoczność oraz trwałość. Każdy gadżet reklamowy charakteryzuje się własną przestrzenią, na której można przekazać komunikat reklamowy – inaczej ta przestrzeń wygląda na koszulce, kubku czy długopisie. Co więcej, sam nadruk może być wykonany różnymi technikami charakteryzującymi się różnorodną funkcjonalnością oraz trwałością.

Nadruk reklamowy – techniki wykonania
Do każdego rodzaju gadżetów reklamowych wykorzystywany jest odmienny sposób zdobienia, którego technologia uzależniona jest głównie od materiału, z którego artykuły reklamowe zostały wykonane.

Ceramika, której głównym przedstawicielem wśród gadżetów reklamowych są wszelkiego rodzaju kubki, zdobiona jest za pomocą kilku technik. Najtrwalszymi są metoda kalkomanii oraz nadruku bezpośredniego. Pierwsza zapewnia możliwość niezwykle kolorowego i skomplikowanego nadruku, druga natomiast pozwala na przygotowanie wyraźnych motywów w jednorodnych kolorach. Ciekawym rozwiązaniem jest piaskowanie wykorzystywane na szkle oraz technika reliefu wklęsłego w porcelanie – obie dają efekt szlachetnego zdobienia w formacie 3D. Najnowszym rozwiązaniem jest technika nadruku termoczułego aktywującego się pod wpływem zmiany temperatury.

Inny rodzaj gadżetów – taki jak długopisy czy ołówki zdobi się wykorzystując technikę tampodruku lub grawera laserowego. Tampodruk polega na precyzyjnym nałożeniu różnokolorowej trwałej farby drukarskiej za pomocą specjalnego miękkiego stempla, dzięki czemu można go stosować na nierównych i nieregularnych powierzchniach. Drugim sposobem, wykorzystywanym w przypadku metalowych artykułów piśmienniczych, jest grawer będący najtrwalszą metodą znakowania.
Na odzieży natomiast nadruki reklamowe stosuje się za pomocą sitodruku, haftu komputerowego lub bardzo dekoracyjnych technologii flex/flock, polegających na stworzeniu wzoru z maleńkich włosków w taki sposób, że tworzą wypukły i kolorowy obraz.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Techniki produkcji płyt CD i DVD
  2. Gadzety reklamowe sposobem na sukces
  3. Warto stosować zamienniki?
  4. Przemysł reklamowy
  5. Tworzenie stron WWW – gdzie się uczyć?
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.