Rekrutacja – portale społecznościowe

  • Sharebar

Portale społecznościowe stają się coraz powszechniejszym narzędziem do komunikacji. Są one używane nie tylko do kontaktu między znajomymi, ale również zaawansowanej komunikacji marketingowej między sprzedawcą o potencjalnym konsumentem. Portale społecznościowe zaczynają być również używane do realizowania projektów rekrutacyjnych. Osoby zajmujące się zapełnianiem wolnych stanowisk pracy wyszły bowiem z założenia, że kandydatów należy szukać tam, gdzie jest ich najwięcej, czyli w Internecie. Z tego też powodu powstały typowe portale społecznościowe nastawione na rozwój kariery zarejestrowanych tam użytkowników. Osoby, które się w nich rejestrują, zakładają swój profil w którym opisują swoje kwalifikacje zawodowe, posiadane doświadczenie. W ten sposób rekruter może w łatwy sposób skontaktować się z takim użytkownikiem i zaproponować mu udział w procesie rekrutacji.

W ten sposób rekrutacja pracowników staje się łatwiejsza. Rekruter może w łatwy sposób dotrzeć ze swoją ofertą pracy do potencjalnych kandydatów. Portale kariery pozwalają również na publikowanie ofert o pracę, dzięki temu może on również pełnić rolę portalu ogłoszeniowego. Rekrutacja pracowników za pośrednictwem portali posiada jeszcze jedną dużą zaletę. Organizacja posiada możliwość wykreowania siebie, jako firmy nowoczesnej, otwartej na nowe technologie. Może w łatwy i przystępny sposób dotrzeć ze swoim przekazem do osób, dla których kwestie związane z rozwojem zawodowym są bardzo ważne. Organizacja ma również możliwość pokazania swojego schematu rekrutacji, co również może stać się atrakcyjne dla potencjalnych kandydatów.

Z punktu widzenia prowadzenia projektów rekrutacyjnych, otwarcie się na internet jest naturalną drogą. Firmy, które prowadzą wiele projektów rekrutacyjnych powinny przede wszystkim zainteresować się tego typu portalami społecznościowymi. Wśród młodych specjalistów jest to teraz w zasadzie podstawowe narzędzie do komunikacji. Firma, która nie wykorzysta potencjału, jaki daje Internet, może mieć trudność w pozyskaniu kandydatów do wolne stanowiska pracy.

Oczywiście rekrutacja za pośrednictwem portali społecznościowych dotyczy przede wszystkim realizowania projektów rekrutacyjnych na stanowiska średniego i wyższego szczebla. Przedstawiciele tych szczebli korzystają głównie z internetu pod kątem rozwoju swojej kariery. To oni są głównie adresatami tego typu treści. Badania pokazują, że rekrutacja pracowników za pośrednictwem portali społecznościowych jest szczególnie skuteczna na stanowiska związane z marketingiem, czy też z szeroką pojętą informatyką. Ten wynik nie powinien dziwić, bowiem to przedstawiciele właśnie tych dwóch branż spędzają w Internecie najwięcej czasu, a tym samym wykorzystują – czy nawet kreują – nowe sposoby komunikacji.

Pozostaje jednak pytanie o rozpowszechnianie swoich danych osobowych. Czy warto udostępniać informacje o swoim doświadczeniu zawodowym. Może lepiej samodzielnie rozglądać się za interesującymi nas ofertami pracy? Na to pytanie każdy powinien sam sobie odpowiedzieć. Każde rozwiązanie ma swoje wady, ale i zalety.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 5.0/5 (1 oddanych głosów)
Rekrutacja - portale społecznościowe, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Podobne wpisy:

  1. Rekrutacja – Agencja pracy tymczasowej
  2. Jak należy rekrutować pracowników?
  3. Nowoczesne agencje doradztwa personalnego
  4. Portale budowlane jako źródło wiedzy fachowej
  5. Czym jest Assessment Center?
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.