Pozycjonowanie stron – zalety i wady SEO

  • Sharebar

Pozycjonowanie stron to ogół działań, których celem jest wypromowanie witryny w sieci i spowodowanie, że uplasuje się ona na wyższej pozycji w rankingu generowanym przez wyszukiwarki internetowe. Oczywiście wspomniane wyżej pozycjonowanie stron posiada zarówno zalety, jak i wady, które postaram się wymienić poniżej i w skrócie omówić.

Jednym z najważniejszych atutów SEO jest to, że pomaga dotrzeć do coraz większej liczby odbiorców, a to zwiększa grono potencjalnych klientów, wyrażających chęć skorzystania z proponowanej na stronie oferty. Internet ma nieograniczony zasięg, więc i z reklamą własnej firmy można dotrzeć do niemal każdego zakątka na świecie. Co więcej daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o zakres działań. Promować można się na innych witrynach, blogach, serwisach społecznościowych itp. Poza tym SEO nie jest agresywną formą reklamy, co jest pozytywnie odbierane przez użytkowników internetu i wygląda na naturalny zabieg, który nie skupia się tylko i wyłącznie na tym, by „sprzedać klientowi na siłę” jakiś produkt czy usługę. Dodatkowo w SEO nie mamy do czynienia z czymś takim, jak bannery pojawiające się na witrynach, reklamy typu pop-up w otwierających się okienkach i wiele innych, które irytują osoby surfujące po internecie i często powodują, że zamykają daną stronę, jeszcze zanim zdążą zapoznać się ze znajdującą się na niej treścią. Ponadto pozycjonowanie stron internetowych nie generuje dużych kosztów. Wymaga jedynie dobrego pomysłu, zaangażowania i poświęcenia mnóstwa czasu na realizację powziętego celu. I ostatnia zaleta. SEO , poprzez optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek i dobór odpowiednich słów kluczowych, pozwala sprecyzować grupę odbiorców, do której chcemy dotrzeć za sprawą witryny. To z kolei sprawia, że na witrynę docierają tylko osoby poszukujące danego produktu/usługi.

 

Jeśli zaś chodzi o wady to wyglądają one następująco. Niestety efekty ciężkiej, żmudnej i wielogodzinnej pracy widoczne są dopiero po pewnym czasie. Może on wynosić kilka tygodni, a nawet kilka miesięcy. Oprócz tego, pomimo prowadzonych działań nie mamy pewności, że przyniosą one oczekiwane rezultaty i nie możemy na nie w żaden sposób wpływać. Dzieje się tak dlatego, że efekty pozycjonowania stron uzależnione są od wielu różnych czynników, także wprowadzania nowych algorytmów do wyszukiwarek, co znacznie utrudnia pole manewru i wpływa na rodzaj stosowanych technik pozycjonerskich. Wspomnieć należy również o tym, że niszowe i mało konkurencyjne branże trudniej wypromować, gdyż zapotrzebowanie na oferowane przez nie usługi jest dosyć małe, więc i liczba wyszukań nie będzie zbyt duża.

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu stron internetowych, zajrzyj na stronę:http://www.mapimedia.pl/

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Pozycjonowanie stron www
  2. Pozycjonowanie stron
  3. Pozycjonowanie stron
  4. Pozycjonowanie stron internetowych
  5. Pozycjonowanie stron do promocji swojej firmy
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.