Opel Insignia – bliżej prestiżu

motoryzacja
  • Sharebar

Opel Insignia jest samochodem osobowym zaliczanym do klasy średniej (segment D), produkowanym przez General Motors w niemieckim Rüsselsheim. Auto ujrzało światło dzienne podczas targów motoryzacyjnych w Londynie w lipcu 2008 roku, jako zastępca Vectry i Signum.

Pod względem wizualnym Insignia wprowadza stylistyczne zmiany dla Opla. Nawiązuje do zaprezentowanego podczas Geneva Motor Show 2007 samochodu koncepcyjnego o nazwie GTC. Zrezygnowano z linii ostrych i kanciastych na rzecz opływowej linii z przetłoczeniami oraz charakterystycznych reflektorów.

Tym razem zbudowano samochód na płycie podłogowej GM Epsilon II, przez co Insignia jest o 22 cm dłuższa od Vectry. Insignia produkowana jest w trzech wersjach nadwozia: 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy liftback oraz 5-drzwiowe kombi, występujące pod nazwą Sports Tourer.

Silniki montowane w Insigni mają pojemności od 1.4 litra po topowy 2.8 litra o mocy 325 KM znajdujący się pod maską wersji Insignia OPC. Samochód może mieć również napęd na wszystkie koła o nazwie Adaptive 4×4.

Opel Insignia jest na rynku konkurencją dla takich samochodów, jak Volkswagen Passat, Toyota Avensis, Ford Mondeo, Mazda 6, Skoda Superb, Renault Laguna, czy Citroen C5.

Warto też wspomnieć, że Opel Insignia ma na swoim koncie najbardziej prestiżową nagrodę w świecie motoryzacji, a mianowicie otrzymał 321 punktów i zajął pierwsze miejsce w popularnym plebiscycie “Car of the Year 2009″. Na drugim miejscu znalazł się Ford Fiesta, który zdobył 320 punktów, a na trzecim Volkswagen Golf siódmej generacji z 223 punktami. Jest to dla Opla pierwsze zwycięstwo od 22 lat. Nie można natomiast nie wspomnieć, że mniejsza siostra Insigni – Corsa była bliska zwycięstwa w roku 2007, kiedy to przegrała o zaledwie dwa punkty z Fordem S-Max.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Brak podobnych wpisów.

Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.