Obowiązujące kierowców normy czasowe

  • Sharebar

Warto zauważyć, że w dzisiejszych czasach normy, parametry określające normę pracy są nieco inne niż parę lat temu. Obecnie wielu kierowców zwłaszcza tych wracających z długich podróży dość często robi sobie krótkie przerwy. To wszystko jednak ma swój cel, bowiem istotnie przekład się to na bezpieczeństwo wszystkich kierujących pojazdów znajdujących się w ruchu ulicznym. Kierowca świadomy swojej pełnej sprawności psychofizycznej jest odpowiedzialny przede wszystkim za swoją spostrzegawczość oraz szybki czas reakcji na drodze na wszystkie ewentualne zdarzenia jakie mogą wystąpić.

Określamy liczbę godzin

Oczywiście jak w każdym zawodzie także kierujący pojazdami mechanicznymi mają określoną liczbę godzin po, których nie wolno już, im wsiadać za kółko. Według obecnych przepisów czas nie może przekraczać magicznej liczby 9 godzin. Jeśli, więc kierowca jedzie w dłuższą trasę to po pierwszych 4,5 godzinach nieprzerwanej jazdy musi zatrzymać się o odbyć przymusowy odpoczynek, który według przepisów powinien trwać 45 minut. Właściwie to cała przerwa powinna być rozłożona na dwie przerwy jedną trwającą 15 minut druga powinna być dłuższa i trwać 30 minut.

Dopuszczalny czas

W ciągu tygodnia pracy kierowca nie może jeździć więcej niż 58 godzin. Jak, więc widzimy są to odgórne limity, które powinno się stosować zwłaszcza przy ciągłej pracy. Tak właśnie wyglądają limity związane z czasem pracy kierowców, którzy muszą stosować się do wytycznych dla swojego i czyjegoś bezpieczeństwa to bardzo istotne tylko, wtedy możemy mówić o pełnym bezpieczeństwu.

Po więcej eksperckich informacji z tej tematyki zapraszamy na stronę tacho.net.pl.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Przepisy są istotne
  2. Kodeks drogowy droższy dla kierowców
  3. Normy energetyczne
  4. Normy dotyczące prowadzenia handlu
  5. Coś dla małych kierowców wyścigowych.
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.