Montaż świateł do jazdy dziennej

  • Sharebar

Światła do jazdy dziennej są coraz bardziej popularne. Lampy typu DRL sprawiają, że samochód jest bardziej widoczny na drodze. Ponadto zmniejsza się zużycie prądu, co ma bezpośrednie przełożenie na niższe zużycie paliwa. Instalacja świateł do jazdy dziennej jest prosta, do tego stopnia, że można spróbować montować światła we własnym zakresie. 

Wybór rodzaju świateł

Przed przystąpieniem do montażu należy wybrać odpowiedni model świateł. Dostępne są różne modele, różnych producentów. Zawsze trzeba się dokładnie zapoznać z produktem. Dopuszczone do użytku światła do jazdy dziennej mają wytłoczone na kloszu literki RL oraz literkę E wraz z oznaczeniem numeru homologacji. Różne modele świateł dostępne są w sprzedaży internetowej oraz w stacjonarnych sklepach z częściami samochodowymi.

Zestawy świateł do jazdy dziennej obejmuje moduł sterujący światłami, opaski samozaciskowe, kompletne wiązki elektryczne, wkręty oraz uchwyty typu “clip on” przytwierdzane do zderzaka.

 

Narzędzia potrzebne do montażu

Montaż świateł do jazdy dziennej nie jest ani trudny, ani skomplikowany. Wystarczy dokładnie zapoznać się z instrukcją montażu oraz postępować zgodnie z jej wytycznymi. Do montażu potrzebne będą również podstawowe narzędzia, takie jak śrubokręt, wiertarka, klucze nasadowe 8-ki, nożyk oraz szczypce.

Przed przystąpieniem do montażu należy przyłożyć światła, aby ustalić dokładnie, w którym miejscu mają zostać zamontowane. Montaż musi być zgodny z wytycznymi zawartymi w przepisach kodeksu drogowego. Zgodnie z nimi światła do jazdy dziennej nie mogą być zamontowane poniżej 250 mm od podłoża oraz nie wyżej niż 1500 mm. Odległość pomiędzy światłami powinna wynosić co najmniej 600 mm.

Najlepszym miejscem do montażu świateł jest dolny wlot powietrza do silnika w zderzaku. Zazwyczaj to miejsce jest zasłonięte kratką maskującą. Aby prawidłowo zamocować uchwyty konieczne będzie wiercenie w zderzaku lub w maskownicy. Do wywierconych otworów wkłada się uchwyty do zderzaka i przymocowuje się je za pomocą wkrętów.

 

Podłączenie instalacji elektrycznej

Po zamontowaniu uchwytów należy wpiąć do nich światła do jazdy dziennej. Tyłem zostają przeprowadzone przewody zasilające aż do wnętrza komory silnikowej. W pierwszej kolejności podłącza się przewody świateł do jazdy dziennej do zacisków akumulatora. Ze względów bezpieczeństwa na tym etapie montażu konieczne będzie wyjęcie bezpiecznika.  W kolejnym kroku do kabla doprowadzającego prąd do żarówki należy podpiąć moduł DRL, pamiętając o zachowaniu biegunowości. Bardzo delikatnie należy nacisnąć gumową osłonę kabelka odpowiedzialnego za PLUS, po to aby dostać się do przewodu.

 

Przymocowanie modułu

Ostatnim zadaniem do wykonania jest montaż modułu, który odpowiada za automatyczne uruchamianie świateł do jazdy dziennej. Stabilnie mocuje się go pod maską, np do stalowej kieszeni w której mieści się akumulator. Do modułu wpina się kable świateł do jazdy dziennej.

Prawidłowo zamocowane światła DRL do jazdy dziennej powinny się włączyć automatycznie po uruchomieniu silnika.

 

 

 

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Brak podobnych wpisów.

Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.