Metody lakierowania felg samochodowych

  • Sharebar

Obecnie  istnieją różne metody malowania felg samochodowych, ale żeby osiągnąć możliwie najwyższą jakość i trwałość powłoki lakierniczej trzeba wybrać metodę najodpowiedniejszą -  ale jaką?

Aktualnie najbardziej popularne są dwie metody. Pierwsza to malowanie metodą tradycyjną, a druga to tak zwane malowanie proszkowe. Na czym polegają te dwa sposoby?  W malowaniu tradycyjnym wykorzystuje się farbę w stanie ciekłym, która nanoszona jest na powierzchnię za pomocą specjalnego pistoletu natryskowego, który nanosi ją pod wysokim ciśnieniem. Przy stosowaniu tej metody bardzo  ważne są umiejętności lakiernika, ponieważ przy niedokładnym malowaniu powłoka lakiernicza może w różnych miejscach różnić się od siebie grubością, a co za tym idzie w przyszłości  być bardziej podatna na uszkodzenia, nie mówiąc już o kwestii estetycznej, nierówno położona farba raczej nie będzie zbyt dobrze wyglądała. Jakie parametry określają pistolety do malowania natryskowego? Są to ciśnienie robocze, pojemność zbiornika na farbę, średnica dyszy, zapotrzebowanie na farbę i typ pistoletu. Poza tym pistolety lakiernicze mają dosyć dużą możliwość odpowiedniego ich wyregulowania, pod względem  wielkości strumienia farby, czy też jego ciśnienia. Można również tak wyregulować dyszę, aby uzyskać odpowiedni kształt strumienia farby – punktowy, pionowy albo poziomy.

Druga metodą, która zdobywa coraz większą popularność jest malowanie proszkowe.  Polega ono na nakładaniu naelektryzowanych cząsteczek lakieru na powierzchnię, które za sprawą sił elektrostatycznych przywierają do felgi.  Stosuje się tu przede wszystkim dwie metody, czyli natrysk elektrostatyczny i elektrokinetyczny. Pokrycie powierzchni lakierem jest wbrew pozorom łatwiejsze niż w metodzie tradycyjnej, ponieważ uzyskuje się zawsze równomierną grubość nałożonej warstwy lakieru. Następnie felgi (lub inny przedmiot, który poddawany jest malowaniu proszkowemu) wstawia się do pieca rozgrzanego do określonej temperatury, najczęściej jest to od 140 do 200 stopni. Proszek ulega stopieniu i polimeryzuje, tworząc trwałą i odporną na szereg różnych  czynników powłokę, czyli na przykład wahania temperatury, korozję, błoto. Poza walorami estetycznymi i użytkowymi trzeba jeszcze wspomnieć o takich zaletach tej metody jak przyjazność dla środowiska (nie emituje się do środowiska żadnych rozpuszczalników), ekonomiczność (wykorzystuje się cały materiał lakierniczy) i oszczędność energii.

Jak widać lakierowanie felg Warszawa można przeprowadzić na dwa różne sposoby, wybór konkretnej metody zależy tak naprawdę od osobistych preferencji.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 5.0/5 (1 oddanych głosów)
Metody lakierowania felg samochodowych, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Podobne wpisy:

  1. Renowacja felg – jak przebiega ten proces
  2. Specyfika lakierowania proszkowego
  3. Zastanawiamy się nad wyborem felg z Chin
  4. Produkcja sprężyn samochodowych
  5. Podstawowe założenia metody SMED
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.