Często powinniśmy wymieniać filtr paliwa?

  • Sharebar

Wielu kierowców, a zwłaszcza właściciele tych aut, które mają za sobą wiele lat wzmożonej pracy i spory przebieg, stara się oszczędzać na wymianie niektórych elementów eksploatacyjnych pojazdów, takich jak filtry samochodowe. Taka pozorna oszczędność może jednak przynieść opłakane skutki. Zapominalstwo i przetrzymywanie ponad normę czasową filtrów oleju, powietrza czy paliwa może prowadzić do pogorszenia pracy silnika, a w konsekwencji do jego uszkodzenia. Silnik, który przy właściwej eksploatacji i regularnej wymianie filtrów, w tym filtru paliwa, mógłby pracować jeszcze przez wiele lat, może ulec zatarciu i nadawać się jedynie do wymiany lub remontu generalnego, a to po prostu może się już nie opłacać.

Filtry paliwa, zresztą tak samo jak pozostałe filtry samochodowe, należy regularnie wymieniać według zaleceń podanych przez producenta konkretnego modelu auta. W zależności od modelu auta, statystyczną wymianę filtra paliwa wykonuje się po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów (w niektórych japońskich autach może to być przeszło 100 tyś kilometrów) lub co roku, w przypadku aut na ropę. Diesle pracują wydajniej, jeśli filtr paliwowy wymienia się przed każdą zimą. Po prostu w okresie zimowym, w filtrze osadza się najwięcej ciężkich frakcji olejowych oraz wody i tak zanieczyszczony filtr raczej nie będzie w stanie przetrzymać kilku sezonów bez wpływu na oferowaną jakość oczyszczania paliwa, co w konsekwencji może doprowadzić do uszkodzenia elementów silnika i konieczności wykonania kosztownej naprawy.

Aby ograniczyć koszty związane z wymianą filtrów, niektóre z nich możemy wymienić na własną rękę. Bez większego trudu wymieniamy filtry paliwa umieszczone w dobrze widocznym miejscu w okolicach silnika. Często nie musimy nawet wjeżdżać na kanał, wystarczy podnieść maskę i odnaleźć puszkę, do której dochodzą przewody paliwowe. Oczywiście wiele w tym przypadku zależy od modelu auta. W niektórych przypadkach filtry paliwa ukryte są w okolicach zbiornika lub w samym zbiorniku z paliwem i ich wymiana wymaga użycia specjalistycznych narzędzi. W takiej sytuacji zdecydowanie lepiej zdać się na pomoc fachowców z serwisu lub pobliskiego warsztatu samochodowego. Czasami nie można wymienić samego wkładu filtra, trzeba dokonać wymiany całej puszki – niestety jest to niezależne od naszej woli, po prostu niektórzy producenci samochodów zdecydowali się właśnie na takie rozwiązanie.

Po wymienia filtra, zwłaszcza w pojazdach benzynowych z wtryskiem, przed uruchomieniem silnika należy kilka razy przekręcić kluczyk w stacyjce, bez uruchamiania silnika. W ten sposób pompa napełni nowy układ paliwem. W dieslach, zwłaszcza w starszych modelach, układ należy odpowietrzyć ręcznie. Służy do tego specjalna pompka – zgrubienie na gumowym przewodzie lub przycisk, który naciskamy do momentu napełnienia układu paliwem.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Filtr cząstek stałych (DPF)
  2. Czy można zmniejszyć zużycie paliwa?
  3. Kotły na paliwa stałe
  4. Samochód – komfort i obowiązek
  5. Jakie filtry do samochodów są dobre?
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.