Assistance- pomoc w nagłych wypadkach

  • Sharebar

Na kierowcę czyha wiele niespodzianek, niestety nie zawsze są one miłe- kolizja, wypadek, awaria… Można spodziewać się wszystkiego. Co zrobić jeśli nie mamy nikogo do pomocy? Warto jest przygotować się na każdą okoliczność i nabyć ubezpieczenie assistance.

Assistance- co to jest?

Assistance jest to dobrowolne ubezpieczenie, które służy pomocą na wypadek losowych zdarzeń w podróży samochodem. Świadczona jest przede wszystkim przez towarzystwa ubezpieczeniowe w zakresie pakietu ubezpieczeń OC i AC, a także oferowana przy okazji kupna innych produktów bankowych. Jednakże assistance można spotkać również jako samodzielny produkt. Czym się charakteryzuje? Zakład ubezpieczeń w ramach usługi gwarantuje kierowcy pomoc każdego dnia, przez całą dobę. Służy przede wszystkim pomocą techniczną w trudnych sytuacjach- w razie wypadku, kolizji oraz innych, bardziej błahych przypadkach (np. problem z odpaleniem silnika w zimę, wymiana opony). Pomoc informacyjna również wchodzi w zakres ochrony assistance- może ona polegać na przekazaniu istotnych informacji, np. odnośnie czynnych zakładów naprawczych lub położenia najbliższego szpitala. Jest co wybierać.

Pakiety assistance

Assistance najczęściej można zakupić w pakietach, które oferują różny zakres ochrony. Ich nazwy oraz charakterystyka różni się między ubezpieczycielami, jednakże mają one podobne właściwości. Assistance zazwyczaj można zakupić w dwóch lub trzech opcjach: mini, midi i maxi.

MINI to pakiet o najbardziej przystępnej cenie oraz z najmniejszą liczbą funkcji, przeznaczony dla kierowców mało wymagających. Assistance w pakiecie mini w ramach ochrony wspomaga kierowcę jedynie w razie wypadku lub nieskomplikowanych awarii. Zakład ubezpieczeń podejmuje się m.in.:

  • odholowania samochodu po wypadku,
  • prostej naprawy na miejscu zdarzenia,
  • udzielenia informacji telefonicznej.

MIDI jest opcją bardziej zrównoważoną, pod względem ceny oraz zakresu usług. Jest to idealne rozwiązanie dla zdecydowanych kierowców, którzy wiedzą czego chcą i nie lubią przepłacać za funkcje, z których pewnie nigdy nie skorzystają. Pakiet MIDI przeważnie charakteryzuje się tymi samymi cechami co jego tańszy odpowiednik, jednak posiada ponadto dodatkowe funkcje, takie jak:

  • samochód zastępczy,
  • wymiana żarówki, opony,
  • transport kierowcy i pasażerów do miejsca zamieszkania.

MAXI to usługa uwzględniająca wszystkie jest rozwiązaniem dla najbardziej wymagających kierowców, którzy często wybierają się w trasę i pragną czuć się bezpieczni w każdej okoliczności. Cechuje go najszerszy zakres usług i najwyższa cena. Usługi, które wyróżniają opcję MAXI na tle innych to np.:

  • zwrot kosztów pobytu w hotelu dla podróżujących na czas naprawy samochodu,
  • usługa door to door, czyli odbiór i odprowadzenie auta z naprawy,
  • organizacja pomocy lekarskiej,

Pozostaje pytanie- jaki pakiet będzie dla mnie najlepszy? Warto wspierać się zdrowym rozsądkiem i wybrać ten, który najlepiej będzie odpowiadał naszym potrzebom. Niektórzy ubezpieczyciele umożliwiają wybór konkretnych opcji, co ułatwia uniknąć przepłacania za opcje, które są zupełnie niepotrzebne.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Premium Assistance – warto czy nie warto?
  2. Pomoc drogowa – ceny
  3. Pomoc w znalezieniu pracy
  4. Ubezpieczenia komunikacyjne w Polsce
  5. Skuteczna pomoc w kupnie domu
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.