E-biuro, czyli praca bez ograniczeń

oprogramowanie biurowe
  • Sharebar

Ciężko wyobrazić sobie miejsce pracy, w którym brakuje podstawowych urządzeń i narzędzi, takich jak komputer czy oprogramowanie biurowe. Na co zatem zwrócić uwagę podczas organizowania biura? Poniżej prezentujemy kilka praktycznych porad.

1. Potrzebne narzędzia

Najprostszym zestawem, który sprawdzi się w większości małych i średnich firm, jest komputer, telefon oraz przybory biurowe. Obecnie miejsce stacjonarnego PC coraz częściej zajmuje laptop, a miejsce telefonu – smartfon. Dobrym uzupełnieniem tego zestawu  będzie również urządzenie wielofunkcyjne pozwalające drukować i skanować dokumenty. Standardem jest bowiem wykonywanie kopii elektronicznych. Nie sposób również obejść się bez pewnych aplikacji. Absolutną podstawą jest dzisiaj pakiet Office 365.  Zawiera on programy takie jak Word, Excel, PowerPoint czy Outlook, jak również profesjonalną pocztę elektroniczną, wirtualny dysk do przechowywania dokumentów, oraz komunikator umożliwiający m.in. przeprowadzanie wideokonferencji.

Dowiedz się więcej na temat Office 365.

 2. Narzędzia elektroniczne

Pierwszym i dla wielu najważniejszym narzędziem jest edytor tekstowy. Pozwala on sporządzać pisma do klientów, urzędów czy tworzyć wewnętrzne dokumenty. W przypadku księgowości część przedsiębiorstw korzysta z usług firm zewnętrznych. Jeżeli jednak decydujemy się prowadzić ją sami, potrzebne będzie nam odpowiednie oprogramowanie księgowe. Do raportów, zestawień i bilansów niezbędny będzie ponadto arkusz kalkulacyjny. Często przydatny okazuje się także program do tworzenia multimedialnych prezentacji.

Wymienione wyżej aplikacje okazują się wystarczające dla większości firm z sektor MŚP. Jednak to nie koniec możliwości, które oferuje nam nowoczesne oprogramowane biurowe.

 3. Bardziej zaawansowane rozwiązania elektroniczne

Pierwszym z takich rozwiązań jest komunikator. Dzięki niemu dowiemy się, który z naszych współpracowników jest aktualnie dostępny – odpowiadają za to oznaczenia kolorystyczne umieszczone przy nazwiskach. Kolejną funkcją komunikatora jest wysyłanie wiadomości tekstowych, nawiązywanie połączeń głosowych oraz tworzenie wideokonferencji dla kilku osób, podczas których możemy udostępniać widok swojego pulpitu lub wybranej aplikacji. Wykupienie dodatkowej usługi pozwoli nam ponadto zadzwonić do klienta czy współpracownika bezpośrednio na jego telefon komórkowy. W usłudze Office 365 wszystkie te funkcje spełnia komunikator Lync.

 Kolejnym z bardziej zaawansowanych rozwiązań jest możliwość utworzenia wewnętrznej witryny internetowej, na przykład na platformie Sharepoint. Dzięki takiemu zabiegowi uzyskamy możliwość publikowania oraz udostępniania plików. Ułatwi to życie nie tylko nam, ale i wszystkim naszym współpracownikom korzystającym ze wspólnej biblioteki dokumentów.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Czego nie wiesz o oprogramowaniu biurowym
  2. Forum pracy czyli miejsce dyskusji na tematy związane z pracą
  3. Wynajmij dla firmy biuro we Wrocławiu
  4. Jak znaleźć odpowiednie artykuły biurowe?
  5. Jak odpowiednio urządzić biuro
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.