Pojęcie audytu stron internetowych

audit
  • Sharebar

Audyt stron może być zagadnieniem zarówno szerokim i ogólnym, jak i wysoce specjalistycznym. Wszystko zależy od naszych potrzeb i oczekiwań w tym zakresie. Serwisy internetowe audytuje się katem SEO oraz pod kątem użyteczności (angielskie pojęcie web usability).

W badaniu użyteczności chodzi o sprawdzenie, czy strona odznacza się skutecznością, czy poruszanie się po niej jest przyjazne, łatwe i intuicyjne (nawigacja), czy informacje są dobrze zorganizowane, czy jest ich wystarczająca ilość, czy konkretne elementy są dobrze nazwane, czy dostęp do informacji jest szybki itd.

Zadaniem audytu strony internetowej pod kątem użyteczności jest wskazanie błędów i elementów, które należy poprawić, oraz najprostszych sposobów na polepszenie strony. Jeśli strona będzie nieprzejrzysta, a poruszanie się po niej skomplikowane, potencjalny internauta szybko wyjdzie ze strony – niezależnie czy szuka informacji czy rozrywki. Dziś nikt nie ma czasu na błądzenie po stronie w poszukiwaniu celu.

W przypadku audytu SEO pod uwagę brane są trochę inne czynniki. Tu nadrzędnym kryterium jest przyjazność strony dla wyszukiwarki – a więc optymalizacja serwisu pod względem kodu oraz zawartości tekstowej, odpowiednie proporcje kodu do treści, poprawne wyświetlanie się wszystkich elementów, dobre skategoryzowanie informacji itp.

Dzisiaj rynek usług audytu informatycznego stron www jest bardzo rozwinięty, w związku z czym każdy właściciel strony może wybrać najlepszą dla siebie ofertę, dopasowaną do swoich potrzeb i wymagań. Konkurencja działa, jak zwykle zresztą, na korzyść klienta.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Audyty stron internetowych
  2. Dostępność stron internetowych
  3. Tanie pozycjonowanie stron internetowych
  4. Seo-katalogi stron internetowych
  5. Tworzenie profesjonalnych stron internetowych
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.