Jak odzyskać utracone dane?

oprogramowanie
  • Sharebar

Podstawowym zabezpieczeniem przed utratą danych jest systematyczne wykonywanie kopii zapasowych. Brak backupów może zakończyć się bezpowrotną utratą informacji. Pomyłkowo wykasowany plik – o ile nie usunęliśmy go trwale – znajdziemy w systemowym koszu. Sytuacja jednak nie jest już tak prosta w przypadku fizycznego uszkodzenia nośnika danych. Wówczas przywrócenie skasowanych informacji może okazać się nie tylko pracochłonne i kosztowne, ale często niemożliwe. Ponadto szczególną ochroną powinniśmy otaczać dane firmowe. Ich utrata może bowiem bardzo negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie przedsiębiorstwa i zaufanie klientów.

Kopie zapasowe to podstawa – bez względu na to, czy wykonujemy je ręcznie, czy też robią to za nas automatycznie odpowiednie mechanizmy systemowe. Dyski twarde zawierają gigabajty danych, których istotności często nie jesteśmy nawet świadomi. Pliki, dokumenty, bazy danych, kontakty, terminy spotkań – bez nich niemożliwe jest wykonywanie pracy. Co zatem zrobić, aby nie dopuścić do utraty istotnych informacji?

Sprawdź, czy możesz odzyskać swoje dane

1. System Windows 8.1 posiada funkcję automatycznego tworzenia kopii zapasowych. Jeśli jesteś jego użytkownikiem, istnieje duża szansa, że podczas konfigurowania ustawień włączyłeś opcję umożliwiającą wykonywanie backupów. Opcja jest włączona? Masz zatem spore szczęście. Wykasowane dane odnajdziesz za pomocą wyszukiwarki lub po samodzielnym przeszukaniu folderów. Wszystko, co będziesz musiał zrobić, to kliknięcie przycisku „Przywróć”. Pliki, które przywrócisz, mogą powędrować do folderu, z którego trafiły do kosza lub też do zupełnie nowej lokalizacji.

2. Jednak co w sytuacji, w której opcja automatycznego wykonywania kopii zapasowych nie została włączona? Być może Twoje przedsiębiorstwo używa rozwiązań Windows Server dla firm z sektora MŚP? Jeśli tak, kopie Twoich plików powinny znajdować się na serwerach, ponieważ pracownicy często właśnie tam zapisują dokumenty.

3. Co możesz zrobić, jeśli Twoja firma nie posiada serwera? Być może korzystasz z Office 365 (dowiedz się więcej o usłudze Office 365). Jeśli tak, to kopie zapasowe dokumentów zapisały się na urządzeniu, którego używasz, a także on-line, na jednym z wirtualnych dysków. W chwili połączenia z Internetem obie wersje kopii zapasowej synchronizują się aktualizując treść do najnowszej edycji. Dzięki usłudze Office 365 utrata danych przestaje być problemem – wystarczy zalogować się na swoje konto i uzyskać dostęp do archiwalnych plików.

4. Jeśli jednak wymienione wyżej oprogramowanie biurowe nie jest zainstalowane na komputerach w Twojej firmie, najlepszym wyjściem z sytuacji okaże się skorzystanie z usług firmy wyspecjalizowanej w odzyskiwaniu danych. Pierwszym krokiem, który podejmie taka firma, będzie wykonanie ekspertyzy, czy dane w ogóle da się odzyskać. Z reguły usługa ta jest bezpłatna. Samo odzyskiwanie danych to już koszt rzędu od kilkuset złotych do nawet kilku tysięcy.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Odzyskać dane z dysku
  2. Jak przezwyciężyć anemię i odzyskać chęć do życia?
  3. Jak znaleźć firmę
  4. Odzyskiwanie danych
  5. Jak monitorować swój komputer?
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.