Copywriter – zawód dla ludzi z pasją

  • Sharebar

Zdolności językowe to niezbędne minimum, jakie spełnić powinien ktoś, kto poważnie myśli o copywritingu. Samo klecenie zdań zda się na nic, jeśli nie będzie w nich pomysłu na tekst i myśli, która przyciągnie uwagę. Jak uruchomić w sobie kreatywność? Z pomocą przychodzą tutaj nasze zainteresowania i pasje – nie wszystkie, ale te, które można zwerbalizować.

Jeden z dyrektorów hoteli klasy ekonomicznej wpadł na następujący pomysł: postanowił dofinansowywać zainteresowania swoich pracowników, by tym samym uruchomić ich kreatywność w miejscu pracy. Efekt? Jego hotel został wybrany w jednym z prestiżowych portali branży Ho-Re-Ca na najlepszy w całej Polsce w swojej klasie. Oczywiście na sukces złożyło się o wiele więcej czynników niż otwarte umysły pracujących w tym miejscu młodych ludzi, jednak ten właśnie sposób motywowania warty jest podkreślenia. Jeśli udało się w tym wypadku, dlaczego nie spróbować tego samego?

W przypadku copywritingu obszary do wyzyskania intelektualnego znajdują się gdzie indziej niż źródła endorfin i adrenaliny. Bieganie, rolki, rower, skoki na bungee czy zalicznie trasy dla zaawansowanych w parkach linowych – dbałość o ogólnie pojętą sprawność fizyczną jest zawsze w cenie w przypadku osób spędzających lwią część dnia przed ekranem laptopa, jednak zastrzyki euforii nie ubogacą naszej psyche tak, jak inne pasje. Najlepiej te, które dają okazję do rozwinięcia sprawności umysłowej. Na czym to miałoby polegać? Weźmy za przykład sztukę komiksu.

W powszechnej świadomości komiks jest kojarzony jako obrazkowe historie dla dzieci i jest to zdanie bardzo krzywdzące. Zagraniczne rynki wydawnicze poważnie traktują twórców tego gatunku i ich czytelników, u nas sytuacja zmienia się niezmiernie powoli. Trzeba więcej takich przykładów jak nominowanie po raz pierwszy w 2013 roku do nagrody Nike komiksu – Macieja Sieńczyka „Przygody na bezludnej wyspie”, by skłonić czytelników książek do przyjrzenia się bliżej komiksowej formie.

Nie o to jednak idzie w przypadku copywriterów aby nieśli kaganek oświaty, ale by nie pochłaniać komiksów bezrefleksyjnie. To wcale niełatwe zadanie, bo oprócz fabuły – zazwyczaj zajmującej i atrakcyjnej, zwrócić uwagę na inne środki wyrazu: typ grafiki, kompozycję strony, rys charakterów czy wreszcie dobór takich a nie innych słów – tych lokujących akcję w konkretnym wycinku rysunkowej rzeczywistości i tych, które wypowiadają bohaterowie. Konkretnym przykładem niech będzie „Lincoln” Oliviera, Jerome`a i Anne-Claire Jouvray. To łatwe zadanie – przypatrywać się tylko perypetiom tytułowego bohatera, obdarzonego nieśmiertelnością nieudacznika, który szarżując ku niebezpieczeństwom najczęściej dostaje solidne bęcki. Ale pozostają wtedy na boku tak znaczące dla historii elementy, jak unikalna kreacja postaci Boga i Szatana, dziwna i niepokojąco bliska prawdziwemu życiu współzależność dobra i zła czy wreszcie pastisz gatunku komiksu dziejącego się na Dzikim Zachodzie. Tym wszystkim i oczywiście wieloma innymi, nie wspomnianymi tu niuansami jest „Lincoln” – zaledwie jeden z przykładów współczesnej sztuki komiksowej. Refleksja, jaka towarzyszy ich lekturze, z pewnością zaprocentuje w przypadku osób, które na co dzień zmagają się z kreatywnym spojrzeniem na najróżniejsze tematy, które opisują. Tak jak czytanie wspomaga myślenie, tak myślenie da nowe impulsy pisaniu.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Ogrodnictwo – pasja dla każdego
  2. Piszesz teksty jako Seo copywriter?
  3. Zachowanie młodych ludzi
  4. Taniec, czyli pasja, która zaraża!
  5. Zawód murarz
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.