Outsourcing IT – lek na firmowe problemy

opieka IT
  • Sharebar

Outsourcing IT – co to właściwie jest? To magiczne określenie na dobre wpisało się w nasz język. Outsourcing występuje pod różnymi postaciami, jednak ostatnio najczęściej jest wykorzystywany właśnie w branży informatycznej i telekomunikacyjnej. Samo słowo outsourcing jest zlepkiem trzech słów pochodzących z języka angielskiego, a mianowicie: outside-resourece-using. Tłumaczą na polski można powiedzieć, że outsourcing to po prostu powierzenie części zadań, jakie mają do wykonania pracownicy danej firmy do zewnętrznej firmy, która specjalizuje się w wykonywaniu danego rodzaju zadań. W przypadku outsourcingu IT zadania te związane są z firmowym sprzętem i oprogramowaniem informatycznym.

Outsourcing IT – jakie ma zalety?
Po pierwsze co od razu powinno być zauważone outsourcing IT przyczynia się do znacznej poprawy kondycji finansowej firmy, która z niego korzysta. Nie trzeba bowiem ponosić wysokich kosztów zatrudnienia etatowych informatyków. Zamiast nich cześć pracy może być przerzucona a oprogramowanie i komputery. Nad ich prawidłowym działaniem czuwa takim przypadku zewnętrzna forma zatrudniająca specjalistów od IT. Korzystanie z opiekunów dla firmowego IT przynosi również inne korzyści. Powoduje, ze dana firma ma w każdej chwili dostęp do najnowszych rozwiązań z dziedziny IT . Wśród pozostałych korzyści należy wymienić również:

  • lepsze wykorzystywanie firmowych zasobów,
  • bardziej efektywna i skuteczna praca zatrudnionych pracowników,
  • szybsze rozwiązywanie problemów z firmowym sprzętem i oprogramowaniem,
  • wyższą elastyczność działalności firmy,
  • wyższą jakość oferowanych przez firmę produktów i usług.

Outsourcing IT czy informatyk na etacie?

Często wydaje się, ze wystarczy w firmie zatrudnić informatyka i będzie on tak zwana złotą rączką i rozwiązywał wszystkie problemy związane oprogramowaniem czy sprzętem. Jednak nie jest to takie łatwe i wydajne rozwiązanie jak się wydaje. Informatyka jest niezwykle rozległą dziedziną wiedzy, która ulega coraz większej specjalizacji. W związku z tym niemożliwe jest aby jeden pracownik miał wiedzę na tema wszystkich aplikacji i sprzętów. Jeśli więc firma ma dużo specjalistycznego oprogramowania to konieczne jest skorzystanie z pomocy specjalistów od IT, jednej informatyk może sobie nie poradzić bowiem z każdym problemem. Z etatowym informatykiem występuje również problem innego rodzaju. Mianowicie informatyk pracuje 8 godzin na dobę, chodzi na zwolnienia, korzysta z urlopu wypoczynkowego, podczas gdy zespół specjalistów od IT 24 godziny na dobę.

Outsourcing IT – obawy

Wiele firm ma obawy przed korzystaniem z pomocy obcej firmy. Uważają oni, że jest to wyciek tajnych firmowych danych poza firmę. Jednak nie jest to zgodne z prawdą. Firmy, które świadczą usługi outsourcingowe są zobowiązane do utrzymywania tajemnicy o swoich klientach. Pojawia się też czasem obawa, że zewnętrzni pracownicy nie będą tak zaangażowani w rozwiązywanie firmowych problemów jak pracownicy. Jednak to też nie jest zgodne z prawdą, ponieważ firma outsourcingowa musi wykonywać na najwyższym poziomie swoje usługi, bo w przeciwnym, razie może zostać natychmiast zmieniona na inną. W związku z tym również jej zależy na jak najszybszym rozwiązywaniu problemów i awarii w zakresie IT.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Outsourcing IT i Twoje zyski rosną
  2. Outsourcing IT = sprawne działanie firmy
  3. Outsourcing IT w czasach kryzysu
  4. Outsourcing marketingowy
  5. Opieka informatyczna – korzystaj i zyskuj!
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.