Jak promować bloga (potęga mailingu)?

jak promować bloga
  • Sharebar

Mailing czyli jedna wiadomość wysłana do tysięcy, a czasem nawet setek tysięcy odbiorców danej bazy adresowej może być bardzo skutecznym narzędziem promocyjnym. Dosłownie w ciągu jednego dnia możemy sprowadzić na swojego bloga mnóstwo odwiedzających, którzy mogą stać się naszymi potencjalnymi klientami.

Ktoś mógłby teraz pokusić się o stwierdzenie: No dobrze ale Ja chciałem dowiedzieć się jak zwiększyć ilość czytelników na blogu w sposób trwały, a nie płacić pieniądze za coś, co jednorazowo być może da efekty, a na dodatek takie mailingi nie mają dobrej opinii i wiele osób mówi, że są nieopłacalne.

Dosłownie każdy rodzaj promocji może przynieść długotrwałe efekty, jeśli odpowiednio wykorzystamy ruch, który się pojawi i dosłownie każdy rodzaj promocji może być opłacalny. Wszystko uzależniają różne czynniki, jednak jeżeli ktoś mówi, że mailing jest nieopłacalny, to mówi to tylko dlatego, ponieważ sam nie potrafi w ten sposób opłacalnie się promować.

Przede wszystkim sam mailing musi być skierowany do odpowiedniej grupy docelowej oraz musi być napisany zgodnie z zasadami copywritingu. To oznacza tylko tyle, że większość tanich Malingów na allegro za 5zł, czy 9zł odpada.

Tylko sprecyzowany mailing zapewni Ci zwrot z inwestycji, którą jest wykupienie mailingu oraz czas poświęcony na jego przygotowanie.

Osoby, które zostały zainteresowane mailingiem, powinny zostać zaangażowane na naszym blogu, dzięki czemu większość z nich zostawi nam swój adres e-mail.

W jaki sposób to uczynić ?

Posłużę się niecodziennym przykładem, żeby pokazać Ci przy okazji, że e-marketing można dostosować do każdego rodzaju biznesu.

Powiedzmy, ze Twoją branżą jest szeroko pojęta ezoteryka, a sam specjalizujesz się w Hunie ( filozofia życia pochodząca z Hawajów ). Głównym założeniem Huny jest praca z czakrami, czyli Twoimi miejscami energetycznymi.

Załóżmy, że jesteś obeznany w temacie i dostajesz mail na temat rewolucyjnej metody sprawdzenia poziomu energetycznego Twoich czakr. Interesuje cię to, ponieważ jesteś z odpowiedniej grupy docelowej – właśnie dlatego tak ważne jest, aby wiadomość była dostarczana do odpowiedniej grupy docelowej.

Wybrałem Hune, ponieważ raczej nie wiesz nic na jej temat, co oznacza, że kompletnie nie przywiążesz uwagi do maila o niej. Co innego gdybyś dostał maila o gwarantowanej metodzie zarobienia 1000zł na blogu w pierwszym miesiącu jego działalności, prawda ?

No dobra, idźmy dalej…

Zainteresowany odbiorca przechodzi na Twojego bloga, gdzie wykonuje test/wypełnia ankietę/quiz ( w każdym bądź razie coś, co pozwoli mu się zaangażować ).

Po wykonaniu czynności, na którą musi poświecić 5 minut dostaje wiadomość, że odpowiedź wraz z prezentami ( np. darmowy kurs zwiększania energii w poszczególnych czakrach + dodatkowy prezent + prezent niespodzianka, którą może się okazać przykładowo 50% zniżka na seminarium Huny ) dostanie na maila po podaniu adresu e-mail.

Większość osób pozostawi swój adres e-mail i o to właśnie chodzi. Musisz być nastawiony na to, aby przejąć jak najwięcej osób. Dodatkowo jakiś procent spośród nich może i pokusi się o wykupienie wstępu na seminarium. Czasem można upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Najważniejsze, że ruch został doskonale przekierowany i “przechwycony”.

Jak widzisz wszystko fajnie się ze sobą zazębia i o to właśnie w e-marketingu chodzi. Ten zazębiający się system jest tym, co musisz zbudować, aby osiągnąć sukces, a sama promocja Twojego bloga przez mailing, może okazać się bardzo opłacalna.

 

 

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 5.0/5 (1 oddanych głosów)
Jak promować bloga (potęga mailingu)? , 5.0 out of 5 based on 1 rating

Podobne wpisy:

  1. Jak napisać ciekawe artykuły na bloga
  2. Jak prowadzić bloga
  3. Jak promować renowację mebli?
  4. Jak uniknąć spamu?
  5. E-mail marketing developera
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.