Czy w Wągrach znajdę kosmetyczkę?

  • Sharebar

…czyli tajemnica wyszukiwania lokalnego

Google jest mądrzejsze niż sądzimy. Kiedy wpisujemy hasło w wyszukiwarce, nie musimy nawet dołączać nazwy miejscowości, bo robi to za nas i podsuwa nam gotowe rezultaty w pobliżu miejsca, w którym aktualnie jesteśmy. W jaki sposób?

Magiczne słowo: geolokalizacja

Wytłumaczenie jest proste. Google rozpoznaje położenie geograficzne urządzenia, z którego korzystamy, poprzez współrzędne lub dane adresowe (miasto, kod pocztowy, ulica). W ten sam sposób możemy szukać interesujących nas miejsc w okolicy, np. kawiarni czy firm. Wyszukiwarka wykorzystuje do tego 3 czynniki:

  • adres IP,

  • historię lokalizacji,

  • ustawienia lokalizacji w narzędziach wyszukiwania.

Wszystko dla wygody użytkownika, aby nie musiał bezsensownie przebierać w wynikach z całej Polski, tylko bezpośrednio kierować się do rezultatów ze swojego miasta.

Przykład: prowadzimy sklep z meblami w Łodzi i chcemy jak najlepiej wypromować naszą firmę w internecie. W tym celu szukamy kogoś, kto zajmuje się pozycjonowaniem stron w wyszukiwarkach (agencji SEO). Nie wpisujemy więc ogólnego hasła “agencja SEO”, tylko konkretnie: “agencja SEO Łódź” lub “pozycjonowanie Łódź”. W odpowiedzi otrzymujemy dopasowane do nas wyniki wyszukiwania.

A ja tego nie chcę

Jeżeli nie podoba nam się opcja lokalnego wyszukiwania (bo na przykład jesteśmy w ciągłej podróży służbowej i potrzebujemy jednocześnie wiedzieć, gdzie we Wrocławiu jest meksykańska restauracja, a w Warszawie hotel na kolejny nocleg), zawsze możemy ją wyłączyć. Wtedy dostaniemy wyniki ogólnokrajowe. Jak to zrobić? Musimy znaleźć w wyszukiwarce Google przycisk Narzędzia wyszukiwania ( pod głównym oknem, w które wpisuje się hasła). Wybieramy polecenie Lokalizacja i w miejsce miasta wpisujemy “Polska” I gotowe.

Ach, ta unikalność

Mimo dopasowania lokalizacji w wyszukiwarce, wcale nie mamy pewności, czy wyniki wyszukiwania będą takie same, jak kolegi siedzącego naprzeciwko. Dlaczego? Dlatego, że Google pracuje bezustannie. Ciągle dodawane są nowe treści. Czasem serwer odpowiadający naszemu znajomemu może być całkowicie zajęty, a naszym poleceniem zajmie się inny. Rezultat – zupełnie różna treść wyników.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Copywriting w pozycjonowaniu
  2. Pozycjonowanie w Google – 3 skuteczne rady
  3. W jaki sposób promować firmę w sieci?
  4. Pozycjonowanie stron
  5. Wyszukiwarki internetowe wyżej w Google
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.