Wzrost sprzedaży bez inwestycji

  • Sharebar

Właściciele sklepów – zarówno tych stacjonarnych, jak i internetowych – cały czas zastanawiają się, w jaki sposób zwiększyć obroty. Wzrost sprzedaży generuje wyższe dochody. Mniejsze firmy często nie mają jednak wystarczającej gotówki na zakrojone na szeroką skalę kampanie reklamowe. Prawdą jest jednak, że sprzedaż można zwiększyć nawet bez… żadnych inwestycji. Jak to zrobić?

Mniejszy wybór – sposobem na sukces?
Duża konkurencja sprawia, że większość sklepów internetowych cały czas poszerza swój asortyment. Tak naprawdę duży wybór może jednak w kliencie wywołać swoisty paraliż decyzyjny. Specjaliści ds. marketingu w zasadzie są zgodni – bardzo duży wybór produktów z tej samej półki cenowej i o tych samych parametrach może przynieść więcej strat niż zysków, ponieważ klient może zrezygnować z zakupów w ogóle. Jeśli więc chcesz zwiększyć sprzedaż, ogranicz wybór.

Postaw na opisy i materiały video
W sklepie internetowym bardzo ważne są zdjęcia produktów. Tutaj klienci nie mają szans dotknąć towaru, obejrzeć go ze wszystkich stron. Dołączenie wyraźnych zdjęć jest podstawą. Warto także zamieszczać unikalne opisy produktów. W ten sposób zwiększymy pozycję naszego sklepu w wyszukiwarkach i zainteresujemy klientów. Opisy nie mogą być jednak pisane językiem technicznym. Powinny być proste, zrozumiałe i sugerować klientowi korzyści z zakupu towaru.
Możemy również zamieścić kilka nagrań video prezentujących produkty. Film działa na wszystkie zmysły odbiorcy. Jest więc znakomitym środkiem przekazu reklamowego.

Daj się polubić klientowi
Znakomitym nośnikiem przekazu reklamowego są popularne media społecznościowe. Na Facebooku można nawiązać dialog z klientami. Nie tylko informować ich o promocjach sklepu, wymianach kolekcji czy nowych rabatach, ale także niejako personalizować nasz sklep. Magiczne „Lubię to” naprawdę potrafi podnieść sprzedaż. I to całkiem za darmo.

Wysyłaj newsletter
Popularny niegdyś e-mail marketing budzi mieszane uczucia. Wiele osób twierdzi, że większość użytkowników poczty i tak nie czyta emaili reklamowych. Być może. Ale nazwę, markę i tak mogą skojarzyć z tematów wiadomości na swojej poczcie. Warto więc na stronie sklepu stworzyć możliwość subskrypcji newslettera i informować klientów o nowych promocjach – niektórzy naprawdę mogą być tym zainteresowani, dzięki czemu nasza sprzedaż wzrośnie.

Bądź mobilny
Stronę sklepu internetowego warto dostosować do rozdzielczości urządzeń mobilnych. Coraz więcej osób przegląda bowiem Internet w telefonie lub na tablecie. Strony mobilne mają więc szansę dotrzeć do szerszego grona użytkowników.

Uważaj na porzucenia koszyka
Wielu klientów porzuca zapełniony już koszyk. Przyczyną może być zbyt duża opłata za przesyłkę. Ale nie tylko. Najczęściej zniechęcają bowiem ograniczone formy płatności. Dlatego osoby, które chcą zwiększyć sprzedaż, nie powinny zapominać o możliwości płatności przy odbiorze. Wielu klientów woli jednak zrezygnować z płatności internetowych.

Autor artykułu:
Mobilis Team sp. z o.o. – outsourcing sił sprzedaży.
ul. Leszno 8/2
01-192 Warszawa

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Oferty sprzedaży domów
  2. Jak przygotować dom do sprzedaży
  3. Proces sprzedaży mieszkań
  4. Pierwsze kroki w sprzedaży maszyn
  5. Przygotowanie domu, mieszkania do sprzedaży.
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.