Torebki z nadrukiem – marketing dla piekarni

marketing
  • Sharebar

Pan Janek jest piekarzem z dziada pradziada co się zowie. Zna tradycyjne i tajne, rodzinne receptury na prawdziwy chleb pszenno-żytni z zakwasem i na zamówienie kurii tworzy takie rogale marcińskie, co łechcą podniebienie samego biskupa.

Niedawno przejął piekarnię po ojcu razem ze sporą gromadką starych klientów „uzależnionych” od jego pieczywa i widzi mu się sieć sklepów w całym mieście ale konkurencja spora, a i koszty niemałe. Wie, że nie będzie konkurować z tanim, masowym pieczywem ale z pseudo tradycyjnymi wypiekami z trochę wyższej półki cenowej, które jego kumple wciskają naiwnym klientom.

Ojciec kręci nosem na jego pomysły i pilnuje, żeby nie paprał chleba polepszaczami, zabrania kupować nowych, niemieckich pieców, które „pieką same”.

Trudno jest znaleźć zyskowną niszę na tak konkurencyjnym rynku. Kumple śmieją się, że przy takim podejściu będzie mógł obsługiwać tylko biskupa.

W banku powiedzieli, że z jego biznesplanu nie wynika, że będzie w stanie zdobyć nowych klientów i osiągnąć zysk z inwestycji w nowe sklepy.

Światełko w tunelu to kilka restauracji, które zdecydowały się zamawiać tradycyjne pieczywo. Zadziałał marketing szeptany. Najbardziej wiarygodne źródło informacji o jakości jego pieczywa to restauratorzy, którzy nie dadzą wcisnąć sobie kitu.

Jeden z nich zwrócił uwagę na jego torebki papierowe do pieczywa i kartony. Podpowiedział mu, że oprócz logo firmy warto dodać datę założenia i slogan.

Szansą dla niego są ekskluzywne restauracje hotelowe, które nie pieką własnego pieczywa, a zależy im na jakości do tego stopnia, że często chcą sami sprawdzić jak naprawdę pieką w piekarni Stąd pomysł aby torebki papierowe z nadrukiem do pieczywa nie miały nadrukowanego tylko logo piekarni. Nowa propozycja to slogan “Tradycja zobowiązuje od 1923. Możesz nas sprawdzić!”

Nie będzie to slogan bez pokrycia. Zainteresowanych, potencjalnych klientów – restauratorów będzie zapraszać do piekarni aby mogli przyjrzeć się całemu procesowi produkcji. Samo pieczywo, jak chwali wielu, jest genialne, musi tylko udowodnić, że naprawdę robi je tradycyjnie.

Jeśli uda mu się zdobyć jeszcze kilka restauracji i podtrzymać dłuższą, zyskowną relację, będzie mógł myśleć o nowych sklepach.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 3.7/5 (3 oddanych głosów)
Torebki z nadrukiem - marketing dla piekarni, 3.7 out of 5 based on 3 ratings

Podobne wpisy:

  1. Gadzety reklamowe z nadrukiem
  2. Balony z nadrukiem
  3. Marketing szeptany jako forma promocji marki
  4. E-mail marketing developera
  5. Modne torebki
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.