Studio CATI w ofercie contact center

  • Sharebar

Skrót CATI pochodzi od angielskiego określenia Computer Assisted Telephone Interview, co oznacza wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny. Jest to metoda, oferowana przez placówki typu contact center, polegająca na prowadzeniu telefonicznych wywiadów z respondentami i odnotowywaniu odpowiedzi przy pomocy komputera. Wykorzystanie technik teleinformatycznych pozwala zebrać  dużą ilość danych w krótkim czasie za stosunkowo niską cenę.

Studio CATI, które mieści się w contact center skupia pracowników, przeprowadzających wywiady telefoniczne, w czasie których odczytują pytania ze specjalnego skryptu komputerowego i zaznaczają w nim uzyskane odpowiedzi. Taka forma pozwala na zautomatyzowanie kwestionariusza, a więc zarządzanie filtrowaniem pytań oraz kolejnością odczytywania tych pytań respondentom.

Respondentów zazwyczaj wybiera się losowo. Jeśli badanie dotyczy satysfakcji klientów, rozmówcy losowani są z bazy danych. W innych przypadkach korzysta się z metody RDD, czyli Random Digit Dial, która polega na losowym tworzeniu numerów telefonów.

Profesjonalne centra typu contact center oferują kompleksowe przeprowadzanie projektów badawczych metodą CATI, od przygotowania scenariusza i kwestionariusza przez dobór respondentów aż po zawartą w szczegółowym raporcie analizę zdobytych danych.

Co umożliwiają badania przeprowadzane przez studio CATI?

Dzięki metodzie CATI można poznać opinie mieszkańców na temat wydarzeń społecznych, ekonomicznych i politycznych w zakresie lokalnym i globalnym. Można zbadać, jak kształtuje się poziom zadowolenia z życia, władz oraz instytucji w danej okolicy oraz poznać struktury domostw i zdiagnozować problemy społeczne w regionie.

W obszarze biznesowym CATI pozwala zbadać opinie, satysfakcję oraz lojalność klientów. Pozwoli sporządzić ich profile, określić zainteresowanie i przywiązanie do marki, odnotować znajomość produktów oraz zdobyć od klientów informacje o wadach i zaletach tych produktów. Umożliwi również sprawdzenie skuteczności kampanii reklamowych oraz ułatwi określenie grup docelowych, jak i szybkie dotarcie do nich.

Jak wyposażone jest studio CATI?

Profesjonalne studio CATI zatrudnia wykwalifikowanych ankieterów, którzy są regularnie szkoleni, by pracować zgodnie z aktualnymi wytycznymi i trendami. Przeznaczone dla nich stanowiska zapewniają im najlepsze warunki pracy. Mają oni do dyspozycji nowoczesny sprzęt teleinformatyczny, który znacznie usprawnia ich działania oraz daje koordynatorom i kierownikom możliwość zapisywania i odsłuchiwania wszystkich wywiadów, zarówno w trakcie ich trwania, jak i po ich zakończeniu.

Technika CATI, jako jedna z najbardziej efektywnych metod zdobywania informacji statystycznych, jest doskonałym sposobem przeprowadzania badań społecznych, marketingowych czy ewaluacyjnych.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Dlaczego warto wybrać Focus Contact Center?
  2. Nowy FL Studio 9 już jest!
  3. Czym jest Assessment Center?
  4. Czym jest i jak działa Development Center?
  5. Studio fotograficzne – rozkręcamy biznes
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.