Porozumienie kluczem do zwycięstwa

assesment center
  • Sharebar

Redagowanie newslettera, newsy w intranecie czy spotkania okazjonalne. Wszystkie te składniki służą tworzeniu idealnych zachowań w firmie. Właściwa komunikacja wewnętrzna jest bowiem kluczem do sukcesu w każdej branży.

Problemy łączności wewnętrznej zazwyczaj poświęcane są dużym przedsiębiorstwom i stowarzyszeniom. Jej celem jest poprawa zgrania zespołu, a co za tym idzie, wydajności wszystkich pracowników. Dodatkowo rośnie także wydajność stowarzyszenia poprzez polepszenie przepływu informacji. Zazwyczaj skuteczna łączność wewnętrzna powoduje obniżenie do minimum pogłosek i niedopowiedzeń.
Mówiąc „public relations”, mamy na uwadze działania dla klientów, natomiast mówiąc „klient”, myślimy o osobach, które kupią nasz towar. Nie jest to do końca faktem, gdyż klientem organizacji (i to bardzo istotnym) jest też pracownik. Ocena, którą dzieli się on z innymi, jest najbardziej rzetelna. Prace, którymi zajmują się organizacje public relations, muszą być więc skierowane także ku niemu. Mają polegać one na prowadzeniu pewnego rodzaju dialogu z grupą. Prowadząc go też z zatrudnionymi, można dostarczyć firmie dużo profitów. Nie jest sekretem, że pracownik, który dobrze opowiada o swojej agencji ma w obecnych czasach większy wpływ na jej wizerunek niż promocja.
Zadania instytucji PR polegają na wydawaniu gazetek i newsletterów, ale także na tworzeniu wortalu branżowego czy intranetu. Są to źródła, za pośrednictwem których można opowiedzieć grupie o tym, co się dzieje w organizacji, podziękować im za to czy przedstawić jakieś wydarzenia wyjątkowe. Tego typu zachowania muszą być jednak uzupełniane inicjatywą mniej oficjalną. Pracownikom należy stworzyć możliwość porozumienia ze wszystkimi ludźmi zatrudnionymi w branży. Optymalnym pomysłem może być więc znalezienie warunków do rozmowy, np. w kształcie cyklicznych spotkań poza instytucją.
By łączność wewnętrzna oferowała korzyści, istotne jest obranie odpowiedniej ścieżki. Nie w każdej agencji public relations potwierdzi się ten sposób działania, co w innej. Jednakże sprawdzona instytucja public relations musi dobrać sposoby efektywnej łączności do specyfiki organizacji i spowodować, by zaproponowane metody weszły w życie, a także swobodnie i należycie pełniły swoje funkcje.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Księgowość kluczem do udanego biznesu
  2. Pozycjonowanie jako strategia całościowa
  3. Drzwi i schody kluczem do pięknego domu
  4. Piękny uśmiech kluczem do sukcesu
  5. Integracja pracowników kluczem do sukcesu firmy
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.