Ograniczanie kosztów w małej firmie

  • Sharebar

Każdy początkujący przedsiębiorca powinien posiadać poza pomysłem na swój biznes także sporządzony wstępnie rachunek kosztów. Pozwoli mu to spojrzeć z perspektywy na wydatki i dokonać kalkulacji które koszty w jakim zakresie mógłby ograniczyć, a które całkowicie może wyeliminować.Podstawowymi kosztami funkcjonującej firmy są wydatki na: wynajem lokalu, telefon, internet, energia, środki transportu, zakup towaru czy też materiałów niezbędnych do produkcji, lub wykonania usługi.Mikro przedsiębiorcy najczęściej jako siedzibę firmy zgłaszają miejsce swojego zamieszkania, chyba że jest to sklep, warsztat albo biuro. W dobie dzisiejszej nie wyobrażamy sobie funkcjonowania firmy bez telefonu i łącza internetowego, chociaż by w celach dokonywania przelewów podatków, opłacania rachunków kosztowych. Poza tym każdy przedsiębiorca musi w celach firmowych przemieszczać się, ponosi więc koszty utrzymania własnego pojazdu lub z korzystania z komunikacji publicznej. Przedsiębiorstwo tez nie może funkcjonować bez zakupu towaru, materiałów niezbędnych do wykonywania podstawowych swoich założeń i przynoszenia firmie przychodów.Poza kosztami omówionymi  na wstępie, przedsiębiorcy muszą ponosić koszty dodatkowe, głównie związane z obsługą ich firmy. Jednym ze znaczących w każdej fazie rozwoju przedsiębiorstwa kosztem jest oplata za obsługę podatkowo-ksiegową. Są trzy możliwości takiej obsługi.a) zatrudnienie własnej księgowej – najdroższe rozwiązanie na które nie każdą firmę jest staćb) podpisanie umowy z biurem rachunkowym – koszt niższy jednak nie zawszec) samodzielne księgowanie dokumentów w serwisie księgowości internetowejOstatnio w internecie pojawiło się kilka takich serwisów,  przedsiębiorca poza możliwością prowadzenia we własnym zakresie księgowości dostaje narzędzia do fakturowania, zarządzania kontaktami z klientem CRM, analizy pozwalające planować, kadrowo płacowe.Wszystkie te narzędzia są dostępne dla każdego przedsiębiorcy on – line

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Składki ZUS – optymalizacja kosztów dla Firm
  2. Dlaczego warto zaufać firmie Dobrucki?
  3. Oprogramowanie do zarządzania w firmie
  4. Znaczenie logistyki w firmie
  5. Maszyny w naszej firmie
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.