Jak sprzedawcy kuszą klientów?

stacja pogody
  • Sharebar

Zakupy to dla większości z nas zwykła, rutynowa, codzienna czynność. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę z faktu, że całe sztaby specjalistów od marketingu nieustannie tworzą swoje specjalne strategie, których celem jest nakłanianie klientów do częstych zakupów. Służą do tego między innymi programy lojalnościowe, tak lubiane przez klientów.

Marketingowcy doskonale zdają sobie sprawę z faktu, że większość osób bardzo lubi dostawać coś za darmo. Cały sekret większości programów lojalnościowych polega na tym, że klienci są przekonani, iż za darmo dostali nagrody, kupony czy rabaty, a tymczasem często jest tak, że to oni sami odłożyli sobie pieniądze na te nagrody. Niestety polskie programy lojalnościowe dalekie są jeszcze odpowiednikom jakie występują w krajach zachodnich. Polscy konsumenci muszą dużo dłużej zbierać punkty na nagrody niż na przykład Niemcy czy Francuzi. Niemniej jednak nie brakuje osób, które do takich programów przystępują. Nagrody mogą być bardzo symboliczne w postaci kubka czy smyczy, ale zdarzają się także bardziej atrakcyjne, czyli może to być stacja pogody, sprzęt AGD, kolekcja książek, barometr czy zestaw renomowanych kosmetyków.

Sprzedawcy gdy odnotowują spadek sprzedaży bardzo intensywnie myślą nad różnego rodzaju promocjami. W przypadku sklepów internetowych organizuje się okresowe promocje polegające na obniżce cen w danej kategorii albo na proponowaniu darmowej dostawy powyżej pewnej kwoty zakupów. O promocjach najczęściej dowiadujemy się z gazetek. To właśnie tam można wyczytać, że przykładowo w danym tygodniu jest obniżka cen na stacje pogody meteo, nowoczesny zegar ścienny, a także na produkt bezprzewodowa stacja pogodowa. Często stosowanym rodzajem promocji jest także sprzedaż wiązana, a więc klient bierze jeden przedmiot a drugi dostaje gratis lub za symboliczny jeden grosz.

O powodzeniu akcji promocyjnej decydują zwykle czynniki psychologiczne. Wiedzą o tym bardzo dobrze specjaliści od marketingu i potrafią oni z tej wiedzy zrobić odpowiedni użytek.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 3.0/5 (2 oddanych głosów)
Jak sprzedawcy kuszą klientów?, 3.0 out of 5 based on 2 ratings

Podobne wpisy:

  1. Zastosowanie systemów liczących klientów
  2. Nagradzanie klientów firmy
  3. Pozyskiwanie klientów poprzez reklamę w sieci
  4. Dzięki pozycjonowaniu zyskasz nowych Klientów
  5. Linie lotnicze otwarte na klientów
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.