ISO w łańcuchu żywieniowym

  • Sharebar

Systemy zarządzania jakością w firmach, organizacjach i przedsiębiorstwach podlegają wymaganiom międzynarodowych norm ISO. Normy są mocno wyspecjalizowane i dedykowane konkretnym branżom i gałęziom gospodarki – gastronomii, spawalnictwu, motoryzacji, elektronice itd.

Szczególną branżą jest tutaj branża spożywcza. Od 2005 roku obowiązuje w niej norma ISO 22000:2005. Nowoczesny system zarządzania bezpieczeństwem żywności dotyczy wszystkich podmiotów, które biorą udział w tzw. łańcuchu żywnościowym. Chodzi więc tutaj zarówno o producentów pasz, wytwórców żywności, jak i dystrybutorów, sprzedawców, obiekty gastronomiczne i producentów opakowań na jedzenie.

Powszechne stosowanie tej normy gwarantuje bezpieczeństwo spożywanych produktów żywnościowych, na czym zależy wszystkim konsumentom. Zgodność z normą ISO 22000 to także renoma dla firmy, fundament jej wiarygodności na rynku.

Ponieważ norma ISO 2200 to międzynarodowy standard jakości, korzyści certyfikacji na zgodność z nią ma niebanalne znaczenie dla wielu podmiotów działających w szeroko pojętym łańcuchu żywnościowym. Przede wszystkim certyfikacja pozwala potwierdzić prawidłowe działanie systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności, zwiększyć efektywność produkcji i konkurencyjność na międzynarodowym rynku, ograniczyć koszty związane z wyprodukowaniem wadliwego produktu.

Normy jakościowe są obecne w wielu gałęziach gospodarki, natomiast te związane z branża spożywczą są szczególnie istotne z punktu widzenia zwykłego konsumenta, który kupując jedzenie w sklepie lub stołując się w restauracji, chce mieć pewność, że ma do czynienia z bezpiecznymi produktami. Ostatnio kwestie związane z jakością spożywanej żywności są mocno podnoszone, rośnie więc świadomość konsumentów w temacie ewentualnych zagrożeń. Normy jakościowe oraz kontrole odpowiednich instytucji znacząco wpływają na poprawę bezpieczeństwa w branży, co z satysfakcją odnotowują klienci.

Więcej informacji na temat systemu ISO 22000 można znaleźć tutaj.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Podobne wpisy:

  1. Auditor Wewnętrzny ISO
  2. ISO 9001:2000 w przedsiębiorstwie
  3. ASMS Certyfikacja Systemów, Szkolenia
  4. Dlaczego warto wybrać Focus Contact Center?
  5. Przyszlość energetyki w Polsce
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.