Czym jest reklama i co nas w niej irytuje?

kupony
  • Sharebar

Reklama. Czym jest? Przecież znana była już bardzo dawno temu, choć wtedy nikt jeszcze nie nadawał zjawisku takiej właśnie nazwy. Oczywiście w tamtych czasach reklama różniła się znacznie od jej obecnej wersji, jednakże spełniała tę samą rolę, czyli miała nakłonić potencjalnych klientów, do skorzystania z naszych usług lub zakupu towarów, które oferujemy.

Zaproszenie ludzi do zapoznania z naszą ofertą ma obecnie z reguły charakter bardzo delikatny i subtelny, gdyż tylko w taki sposób możemy zachęcić, a nie odstraszyć potencjalnych klientów. I tu rodzi się pytanie. Dlaczego więc, niektóre firmy wykupują w telewizji mnóstwo czasu reklamowego, a spoty tych firm zobaczyć możemy kilkukrotnie podczas trwania jednego odcinka serialu? Odpowiedź jest prosta. Otóż nawet jeśli reklama taka jest krótka i nie zawiera zbyt dużo treści sama w sobie, to i tak zapada nam w pamięć. Powodem jest tu oczywiście częstotliwość jej prezentowania. Ciekawy jest fakt, iż choć takie spoty reklamowe, przerywające nam ulubiony film lub serial, denerwują nas bardzo – to jednak głębiej zapadają nam w pamięć od tych, które choć bogate w treść to prezentowane są o wiele rzadziej.

Inną formą reklamy są te, które zobaczyć możemy w Internecie. I wszystko byłoby OK., gdyby były one widoczne na poszczególnych stronach, wyświetlane losowo, gdy otwieramy na przykład stronę z przepisami kulinarnymi. Tak jednak się nie dzieje. Reklamy są wszędzie! Internet jest naszpikowany wszelkiego rodzaju spotami, mniej lub bardziej pomysłowymi. Otwierając okno logowania poczty e-mail, widzimy reklamy, wchodząc na ulubionego bloga – wyskakują reklamy, kiedy sprawdzamy rozkład jazdy autobusów, nie sposób nie zauważyć migających i wszędobylskich okienek, które to nam coś oferują, zachęcają, przedstawiają.

No cóż. Świat idzie naprzód. Każdy to wie. Nie każdy wie jednak, albo inaczej: nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, iż bez skutecznej reklamy nie wiedzielibyśmy o ogromie produktów, które właśnie weszły na rynek. Kupowalibyśmy produkty, nie mając porównania z takimi samymi, ale pochodzącymi od innych producentów. Nie wiedzielibyśmy o powstawaniu i wybijaniu się coraz wyżej nowych przedsiębiorstw i ich marek. Czyli? Czyli bylibyśmy zacofani pod względem ekonomicznym.

Podsumowując. Chociaż reklama niejednokrotnie doprowadza nas do szewskiej pasji , to jednak, czy tego chcemy czy nie – jest dźwignią handlu w każdym kraju i jest niezbędna do utrzymania prawidłowej pozycji ekonomicznej tak państwa, jak i naszej kieszeni.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 3.7/5 (3 oddanych głosów)
Czym jest reklama i co nas w niej irytuje?, 3.7 out of 5 based on 3 ratings

Podobne wpisy:

  1. Reklama na samochodach
  2. Skuteczna reklama w sieci
  3. Reklama i manipulacja
  4. Darmowa reklama w internecie
  5. Reklama i promocja nieruchomości
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.