Czy spedycja intermodalna jest opłacalna?

logistyka
  • Sharebar

Firmy spedycyjne chcąc sprostać coraz większym wymaganiom swoich kontrahentów są zmuszone stale unowocześniać zakres usług wprowadzając zaawansowane technologie. W związku z kryzysem finansowym, który dotknął już praktycznie wszystkie sektory gospodarki, spedytorzy uzyskują przewagę konkurencyjną, gdy potrafią zoptymalizować koszty swoich Klientów związane z wydatkami poniesionymi na transport towarów lub materiałów produkcyjnych. Jednym z rozwiązań sprzyjających obniżeniu kosztów ogólnych jest stosowanie spedycji intermodalnej, czyli połączenia kilku rodzajów transportu do zrealizowania założonego celu, czyli dostarczenia towaru z punktu A do punktu B np. użycia zarówno frachtu kolejowego jak i drogowego lub lotniczego z morskim.

Oficjalnie spedycja intermodalna została ustanowiona w 1980 roku przez Konwencję o transporcie międzynarodowym multimodalnym jako forma przewożenia towarów z jednej części świata na drugi za pomocą co najmniej dwóch rodzajów frachtu.

Co najważniejsze spedycja korzystając z tejże możliwości stwarza dla siebie samej stosowność do wyboru takiego transportu w danym kraju, który jest relatywnie najtańszy w stosunku do czasu przewozu, zmniejszając tym samym koszt usług swoich spedycyjnych. Obniżenie cen może niejednokrotnie wpłynąć na polepszenie wielkości i jakości portfela Klientów oraz zyskanie przewagi konkurencyjnej w sektorze transportu towarów. Oczywiście wykorzystanie możliwości łączenia różnych gałęzi transportu wymaga zastosowania najnowszych programów informatycznych do obsługi spedycji, które pozwolą na bieżące monitorowanie aktualnego miejsca towaru. Bowiem nie może on być z tego powodu narażony na uszkodzenia, gdyż to obniża z kolei prawdopodobieństwo uzyskania większych zysków z tego tytułu.

Dla Klientów wszystkich przedsiębiorstw spedycyjnych niezwykle istotny jest także czas dostawy w jakim przewoźnik będzie miał możliwość dostarczyć załadunek do miejsca docelowego. Dla przykładu droższym frachtem lotniczym można z jednego końca świata na drugi w ciągu 3-5 dni kalendarzowych przetransportować załadunek. Natomiast te same gabaryty drogą morską będą przewożone ponad 30 dni. Najbardziej optymalnym wobec tego jest połączenie tych dwóch rodzajów transportu i uwzględniając jak najniższe koszty przewożenia skrócić czas dostawy przesyłki do 15 lub 20 dni kalendarzowych.

Nie tylko mniejsze podmioty gospodarcze skupiają się na tym, aby zminimalizować niezbędne wydatki. Wbrew pozorom to właśnie najwięksi gracze na rynku przy wyborze partnera w zakresie spedycji kierują się tym popularnym kryterium wyboru jakim jest cena. Stąd też tak duża presja na przewoźnikach, aby cały czas poszukiwali nowych rozwiązań pozwalających im na poszerzanie grupy swoich stałych klientów. Z pewnością bowiem zarówno dla usługodawców jak i usługobiorców spedycja intermodalna może być najbardziej opłacalna.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 3.0/5 (2 oddanych głosów)
Czy spedycja intermodalna jest opłacalna?, 3.0 out of 5 based on 2 ratings

Podobne wpisy:

  1. Transport i spedycja w Polsce i Europie
  2. Spedycja międzynarodowa
  3. Czy każdy gabinet kosmetyczny jest wart naszej uwagi ?
  4. Biznes w sieci – opłacalna praca przez internet?
  5. Umowy franczyzowe – czy korzystne
Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.