Co się kryje za skrótem CRM?

  • Sharebar

Pojęcie zarządzania relacjami z klientami (CRM) robi karierę w biznesie, pozwalając firmom wznieść się na wyższy stopień obsługi klienta oraz uzyskać lepsze efekty finansowe wynikające z wartościowych relacji z klientami.

Współczesny biznes wymaga nowoczesnych rozwiązań, pozwalających nawiązać trwałe relacje z klientami, zbudować ich lojalność oraz zatrzymać przy sobie na długie lata. Za taki system uznaje się tzw. CRM.

CRM to skrót od angielskiego zwrotu Customer Relationship Management, oznaczającego zarządzanie relacjami z klientami. Jest to zagadnienie coraz popularniejsze w biznesie. Mimo, że nie istnieje jedna spójna definicja tego pojęcia, wiadomo że CRM dotyczy narzędzi i procedur, które mają na celu organizację i wspieranie kontaktu z klientami firmy. Temat CRM można ująć w szerszym kontekście, traktując go jako filozofię firmy, strategię marketingową lub też zawęzić go do systemu informatycznego służącego budowaniu i podtrzymywaniu relacji z klientami.

CRM obejmuje nowoczesne podejście do procesów biznesowych dotyczących marketingu, obsługi klienta, sprzedaży, właściwą organizację tych procesów, ich koordynowanie, a także zautomatyzowanie. Podstawowy cel wdrażania CRM to oczywiście korzyści finansowe firmy, które mogą wypływać ze stosowania tego nowoczesnego narzędzia biznesowego.

CRM nie ma ograniczeń – można go wdrożyć w firmach o różnej wielkości i zasięgu, począwszy od mikroprzedsiębiorstw, poprzez małe i średnie firmy, aż po światowych potentatów. Istotna jest możliwość dopasowania systemu do konkretnych potrzeb i oczekiwań firmy oraz branży, w której firma funkcjonuje.

Rynek Customer Relationship Management jest bardzo wyspecjalizowany. Działają na nim firmy z wieloletnim doświadczeniem, jak choćby Microsoft, który oferuje Dynamics CRM Microsoft, aktualnie najbardziej popularną platformę wspierającą procedury związane z zarządzaniem relacjami z klientami.

Systemy CRM to skomplikowane rozwiązania informatyczne, których wdrażaniem zajmują się profesjonalne firmy konsultingowe. Ich zadaniem jest dopasowanie systemu do wymagań klienta, wdrożenie CRM w takiej formie, która najlepiej spełni swoje funkcje. Tylko wtedy nowoczesny system do zarządzania relacjami z klientami przyniesie firmie wymierne korzyści – przede wszystkim zwiększenie efektywności akcji marketingowych.

CRM obejmuje kompleksowe przeorganizowanie procedur w firmie, co wpływa także na wydajność pracy. Jeden system dostępny na wszystkich komputerach w firmie wprowadza ład i porządek, pozwala uniknąć wielu codziennych problemów i przede wszystkim usprawnić pracę zespołu.

VN:F [1.9.17_1161]
Ocena: 0.0/5 (0 oddanych głosów)

Brak podobnych wpisów.

Komentarze i pingowanie jest obecnie wyłączone.

Komentarze są wyłączone.